نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی
نشريه سازمان سوسياليست های ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق

   www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

آرشيو //      توضيح هيئت تحريريه نشريه اينترنتی « جنبش سوسياليستی» درباره مطالبی که از طريق سامانه ی سازمان سوسياليست های ايران منتشرمی شوند! ـ

آدرس لینک به این صفحه در سايت سازمان سوسياليستهای ايران:   ـ

 

بیوگرافی دکتر حسین فاطمی، از کودکی تا شهادت" ـ حمید رضا مسیبیان

مهندس حمید رضا مسیبیان با کمک گرفتن از بسیاری از  اسناد و مدارک تاریخی  نوشته ای تحت عنوان « بیوگرافی دکتر حسین فاطمی، از کودکی تا شهادت » تحریر کرده است. نوشته ای که نه تنها در برگیرنده اطلاعات زیادی در رابطه با بیوگرافی آن زنده یاد می باشد،همچنین بیانگر گوشه هائی از تاریخ معاصر ایران، بویژه مبارزات نهضت ملی ایران برهبری دکترمصدق هست.

در این نوشته به نقل از دکتر حسین فاطمی درباره دکتر مصدق می خوانیم:

"سال‌ها بود که هر وقت مردم می‌خواستند استعانت و کمکی برای حفظ قانون بجویند و صدائی اعتراض آمیز بر ضد قانون‌شکنی بلند کنند اولین نامی که یادشان می‌آمد و نخستین اسمی که به حافظه‌شان می‌آوردند اسم «دکتر مصدق» بوده است. این اعتقاد بی‌دلیل و کورکورانه پیدا نشده بود. این مرد بزرگ پنجاه سال امتحان تقوای سیاسی و شرف و مردانگی را داده بود. شجاعت و شهامت او را در دیگری ندیده بودند و مهمتر از همه خصوصیات دکتر مصدق که باید هنوز مانند سیاستمداران قرن نوزدهم ایران فکر کند و جهاتی چند، از این نوع تفکر را علی‌الاصول باید به او تحمیل می‌کرد. این است که همیشه یک دو قرن آینده را می‌بیند و در عین حال مآل اندیشی و واقع‌بینی، فردا را از مترقی‌ترین جوانها بهتر در نظر دارد."

مهندس مسیبیان آن نوشته را به مناسبت شصت و یکمین سالروز(١٩ آبان ١٣٣٣) قتل آن راد مرد آزادیخواه ، استقلال طلب و ایران دوست مصدقی در تاریخ ١٩ آبان ١٣٩۴ انتشار داده است.

برای خواندن و یا دانلود این نوشته از لینک زیر استفاه کنید

http://www.ois-iran.com/2015/aban-1394/ois-iran-7290-Fatemi_Dr_Hosein_940819_95.pdf

هیئت تحریریه نشریه جنبش سوسیالیستی، نشریه اینترنتی سازمان سوسیالیست های ایران

 تاريخ انتشار در سايت سازمان سوسياليستهای ايران در روزچهار شنبه ٢٠آبان ۱۳۹۴ - ١١ نوامبر ۲۰۱۵

درهمین رابطه:

مجموعه ای از مقالات  در باره سالگرد اعدام دکتر سيد حسین فاطمی

http://www.ois-iran.com/ois-iran-3300-majmuahe-magalat-bemonasebate-salgarde-eedame-dr.hossin-fatemi-1386.htm