نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی
نشريه سازمان سوسياليست های ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

آرشيو //      توضيح هيئت تحريريه نشريه اينترنتی « جنبش سوسياليستی» درباره مطالبی که از طريق سامانه ی سازمان سوسياليست های ايران منتشرمی شوند! ـ

آدرس لینک به این صفحه در سايت سازمان سوسياليستهای ايران:   ـ

http://www.ois-iran.com/2013/azar-1392/ois-iran-6436-Mehran_Mostafawi-darbarahe_tafawoghnamahe_hastahie.htm

مهران مصطفوی: بررسی سیاست خامنه ای در بحران اتمی. چرا توافق ژنو توهین به مردم ایران است؟

مصاحبه رادیو عصر جدید با آقای مهران مصطفوی:

 برای شنیدن مصاحبه می توانید اینجا را کلیک کنید.

خلاصه مصاحبه :

این یادآوری لازم است که ایران نه به انرژی هسته ای نیاز داشت و نه برای نیروگاه بوشهر به غنی سازی اورانیوم نیازی بود. آقای خامنه ای به علت نظامی و امنیتی سیاستی اتمی و راه انداختن صنعت غنی سازی را در ایران پیش گرفت اما در سال 2003 بعد از افشاگری ها از سوی غربی ها، در حکومت آقای خاتمی پروژه اولیه یعنی ساختن بمب را کنار گذاشته شد. اما رژیم بخاطر فریب افکار عمومی همچنان از همان سیاست "انرژی هسته ای حق مسلم ماست" دفاع کرد و غنی سازی را هم ادامه داده است. و اکنون کار را به جایی رسانده است که مدیریت غلط اش و تحرمها بحران های بزرگ بوجود آورده اند. بیاد داشته باشیم آقای خامنه ای زمانی مدعی بود که تحریمها برای ایران خوب است و این غرب است که زیان می بیند، ادعا می کرد که تحریمها باعث خواهند شد ایران مستقل تر بشود! اما با وجود همه هشدارها کار را به مرحله ای رسانده است که مجبور شد در مقابل غرب و شرق زانو بزند. اما حاضر نشد حتی یک قدم در راه مردم بردارد.

سخنگوی وزارتخارجه ایران مدعی است که برگه اطلاعاتی که کاخ سفید منتشر کرده است نظرات امرکایی هاست و اصل قرارداد نیست. براحتی دروغ می گوید و حاضر هم نیست اصل تفاهمنامه را منتشر کند. خب اگر این دروغ سات شما چرا درستش را منتشر نمی کنید؟ به غیر از برگ اطلاعاتی کاخ سفید سند دیگری منتشر شده است که حاوی جزئیات بیشتر است.

اگر حکومت قدری به مردم باور داشت همانطور که قبلا هم گفته بودم نیازی به مذاکره نداشت. به مردم مراجعه می کدند و می گفتند سیاست غنی سازی خلاف حقوق ملی ما بوده است ما اشتباه کردیم و کلیه فعالیت های غنی سازی خود را که بیهوده است متوقف می‌کنیم تا راه حلی برای آن پیدا شود. بدین قسم موجی در ایران بر می انگیختند و غرب هم خود بخود مجبور می شد بپذیرد که تحریمها را بردارد. اما اینکار را نکردند و ترجیح دادند در مقابل غرب وشرق زانو بزنند. آقای روحانی چند ساعت بعد از توافق ژنو به آقای خامنه ای نامه نوشت  که تیمش حق مسلم مردم را نگهبانی کرده است و آقای خامنه ای نیز فوری تبریک گفت تا صدای اعتراضی از کسی شنیده نشود.  نمی خواهند واقعیت را به مردم بگویند و فریبکاری را ادامه می دهند بعد از تسلیم شدن و پذیرفتن تعهدهای سخت مدعی هستند پیروزی هم بدست آورده اند! این فریبکاری بزرگترین توهین به مردم ایران است.  بیاد داشته باشید آقای خمینی که 8 سال جنگ را به قیمت هزار میلیارد دلار – بقول هاشمی رفسنجانی ـ ضربه زدن به اقتصاد ایران وبه کشتن دادن 300 هزار ایرانی ادامه داد وقتی جام زهر را نوشید رژیم مدعی شد در جنگ  پیروز شده اند و خمینی به همه گفت باید ساکت باشند و سئوالی نپرسند که مصلحت نیست.

حال جالب است بدانیم که مذاکره در سطح بسیار بالا بین ایران و امریکا از یکسال پیش وجود داشته است. البته از ایران این نمایندگان آقای خامنه ای بوده اند که مذاکره می کردند. همه میدانند که دو سال است که خامنه ای احمدی نژاد را از مذاکرات کنار گذاشته بود. در ضمن یکی از دوستان احمدی نژاد اخیرا نوشته است که مسئله اتمی حل شده بود که آقای خامنه ای به آقای جلیلی دسور داد همه چیز را بهم بزند. طبق تحقیق روزنامه های امریکایی کرده اند مذاکرات از یکسال پیش در کشور عمان که واسطه شده بود صورت گرفته است. در بهمن ماه پارسال نیز آقای بنی صدر خبری منتشر کرد که گفته بود "بر اساس اطلاعی که به من داده اند، یکی از نزدیکان آقای خامنه ای گفته است که ایشان منتظر است که آقای احمدی نژاد را روانه کند، ترتیب مصالحه با آمریکا هم داده است و بعد از روانه کردن احمدی نژاد مصالحه را انجام خواهد داد و اقتصاد رو به راه خواهد شد." آقای خامنه ای هم بعد از مطمئن شدن امکان مصالحه با آمریکا در نوروز امسال را سال حماسه سیاسی و اقتصادی خواند! و انتخابات ریاست جمهوری هم که انجام شد گفت حالا نوبت حماسه اقتصادی است.! حالا اگر می امدند و بمردم می گفتند ما از راه گذشته برگشته ایم و اشتباه بوده است خیلی مهم نبود چیزی که بیش از همه توهین آمیز است اینکه هنوز به فریبکاری ادامه می دهند و خود را پیروز هم می‌دانند و می گویند مردم به حق مسلم خود رسیدند. جان و رمق این وطن را گرفتند، صدها میلیارد دلار به اقتصاد ایران لطمه زده شعار دروغ مرگ بر آمریکا سر می دهد و قرارداد تسلیم را امضا میکند و باز هم می گوید پیروز شدیم. انسان از اینهمه فریبکاری مات و مبهوت می شود.

به نقل از سايت انقلاب اسلامی

تاريخ انتشار  در سايت سازمان سوسياليستهای ايران در روز پنج شنبه ١۴ آذر ۱۳۹۲ - ۵ دسامبر ۲۰۱۳
 

درهمين رابطه

ــ  مجموعه ای در باره مذاکرات هسته يی در ژنو

http://www.ois-iran.com/2013/azar-1392/ois-iran-6414-dar_barahe_mozakerate_hastahie.htm