نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی
نشريه سازمان سوسياليست های ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

آرشيو //      توضيح هيئت تحريريه نشريه اينترنتی « جنبش سوسياليستی» درباره مطالبی که از طريق سامانه ی سازمان سوسياليست های ايران منتشرمی شوند! ـ

آدرس لینک به این صفحه در سايت سازمان سوسياليستهای ايران:   ـ

http://www.ois-iran.com/2013/azar-1392/ois-iran-6429-Olmert_fekhalate_Netanyahu_dar_entekhabate_USA.htm

دوشنبه 11 آذر 1392

 

اولمرت: نتانیاهو سعی کرده بود در انتخابات آمریکا دخالت کند

نخست وزیر پیشین اسرائیل با انتقاد از مواضع تند دولت در مورد توافق آمریکا با ایران مدعی شد ٬ نتانیاهو تلاش کرده بین کاخ سفید و کنگره اختلاف بیاندازد.

به گزارش خبرنامه گویا به نقل از روزنامه اسرائیلی ها آرتز٬‌ایهود اولمرت نخست وزیر سابق این کشور هشدار داده مواضع تند نتانیاهو در مورد توافق قدرت های جهانی با ایران در مورد پرونده هسته ای این کشور می تواند اسرائیل را به خطر بیاندازد و گفت نتانیاهو "عقلش را از دست داده است."

اولمرت نتانیاهو را متهم به " اعلام جنگ به آمریکا" کرده و مدعی شده وی تلاش کرده کنگره را به مخالفت با دولت اوباما وادارد.

اولمرت این سخنان را روز یکشنبه در سمیناری که با عنوان " عواقب استراتژیک توافق موقت ایران و گروه ۱+۵ " که در مرکز مطالعات استراتژیک دانشگاه تل آویو برگزار شد٬ عنوان کرد.

وی اشاره کرد که هم دولت وی و هم دولت آریل شارون که قبل از او روی کار بود همواره تلاش می کردند از مخالفت علنی با ایالات متحده در مورد ایران اجتناب کنند.وی گفت: " ما هیچگاه نمی خواستیم با مهمترین متحد اسرائیل در جهان وارد جنگ شویم و هیچگاه نمی خواستیم کنگره را علیه دولت تحریک کنیم."

اولمرت مواضع و اقدامات نتانیاهو را بی سابقه خواند: " میزان خطرات و خسارات احتمالی چنین مواضعی با فواید آن قابل مقایسه نیست."

به نقل از سايت خبرنامه گويا

تاريخ انتشار  در سايت سازمان سوسياليستهای ايران در روز سه شنبه ١٢ آذر ۱۳۹۲ - ٣ دسامبر ۲۰۱۳
 

درهمين رابطه

ــ  مجموعه ای در باره مذاکرات هسته يی در ژنو

http://www.ois-iran.com/2013/azar-1392/ois-iran-6414-dar_barahe_mozakerate_hastahie.htm