نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

قسمت چهارم

 

خامنه ای  بر مردم روشن کرد که تقلب بزرگ ولایت مطلقه فقیه است:

 

* سه قسمت گویا از بیانیه 23 خرداد 88، علی خامنه ای که ولایت مطلقه اش ناقض ولایت جمهور مردم و قولش دروغ و توهین به شعور مردم ایران است:

انتخابات 22خرداد، با هنرنمائي ملت ايران نصاب تازه‌اي در سلسله‌ طولاني انتخاب‌هاي ملي پديد آورد، مشاركت بيش‌از هشتاد درصدي مردم در پاي صندوق‌ها و رأي بيست‌وچهار ميليوني به رئيس جمهور منتخب يك جشن واقعي است كه به حول و قوه‌ الهي خواهد توانست پيشرفت و اعتلاي كشور و امنيت ملي و شور و نشاط پايدار را تضمين كند.

گمان بر اين است كه دشمنان بخواهند با گونه‌هائي از تحريكات بدخواهانه، شيريني اين رويداد را از كام ملت بزدايند. به همه‌ آحاد مردم و بويژه جوانان عزيز كه سرزنده‌ترين نقش‌آفرينان اين حادثه‌ي شورانگيز بودند، توصيه ميكنم كه كاملاً هشيار باشند. همواره بايد شنبه‌ پس‌از انتخابات، روز مهرباني و بردباري باشد. چه طرفداران نامزد منتخب و چه هواداران ديگر نامزدهاي محترم،‌ از هرگونه رفتار و گفتار تحريك‌آميز و بدگمانانه پرهيز كنند.

رئيس جمهور منتخب و محترم، رئيس جمهور همه‌ ملت ايران است و همه و از جمله رقيبان ديروز بايد يكپارچه از او حمايت و به او كمك كنند. بي شك اين نيز امتحاني الهي است كه موفقيت در آن خواهد توانست رحمت خداوند متعال را جلب كند.

باز خامنه ای در 24 خرداد 88، خامنه ای گفته است:

    ملت ايران اسلامي با حضور گسترده و پرشور خود در اين انتخابات ثابت کرد که به عزت ملي اهميت مي‌دهد و ايستادگي در مقابل زورگويان و زياده‌خواهان و پايداري براي احقاق حق را جزو ارزش‌هاي اساسي و افتخار خود مي‌داند و اين را با اين انتخابي که انجام گرفت نشان داد.

    رهبر انقلاب اسلامي به تلاش دشمنان اين کشور با را‌ه‌اندازي جنگ رواني و تبليغات وسيع آنان در رسانه‌هاي بيگانه براي دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات اشاره کردند و افزودند: حقيقتاً يک دست اعجازآفرين الهي پشت اين انتخابات بود؛ چراکه نتيجه آن، ده ميليون رأي بيشتر در مقايسه با بالاترين رقم مشارکت مردم در انتخابات 30 ساله است.

 

* در 21 خرداد، یک روز پیش از روز رأی گیری، موسوی بخاطر تدارک تقلب ها به خامنه ای شکایت می برد:

1-‌بعضـي از اعضاي شوراي نگهبان در مركز و تعدادي از نـاظـريـن در استـان‌ها با جانبداري علني از رئيس كنوني دولت، رعايت شئون بي‌طرفي را نمي‌نمايند.

2-‌وزارت مـحـتــرم كـشــور و فــرمــانـداران در پـذيـرش فهـرسـت نمـايندگان اينجانب در هيات‌هاي اجرايي، محل اسـتقـرار دستگـاه‌هـاي شمـارشگـر و شعـب اخـذ راي تعلـل مـي‌نـمـايـند و قانون مصوب 30/5/1379 به صورت ‌آشكار نـقـض مـي‌شـود. آخـريـن اقـدام غيرقانوني آنان جابه‌جايي نمايندگان معرفي‌شده از طرف ستاد اينجانب در شعب است كـه بـه هـم ريـختگي عجيبي ايجاد خواهد نمود. اين عمل كـارشـكـنـي آشـكـار و مـوجب اختلال در انجام وظيفه آنان مي‌گردد. اين در حالي است كه ستاد انتخابات كشور ضمن بخشنـامـه شمـاره 44/45333 مـورخه 9/3/88 بر صدور كـارت نمـاينـدگان نامزدها براي محلي كه معرفي شده‌اند، تاكيد نموده است و اين اقدام فرمانداران يا خودسرانه است و يـا بخشنامه داخلي ديگري خلاف متن قبلي ابلاغ شده كه از آن اطلاعي در دست نيست.

3ـ شواهدي از مداخله تعدادي از فرماندهان و مسئولان سپـاه و بسيـج در انتخـابـات واصـل گـرديـده اسـت و بـه نظر مـي‌رسـد ايـن عـمـل در صورت صحت خبر علاوه بر نقض قـوانـيـن، شـكـاف بـين فرماندهان و مسئولان رسمي و بدنه سالم و صادق نيروهاي بسيج و سپاه را دامن مي‌زند. از آنجا كه دامنه اقدامات غيرقانوني فوق مشخص نيست و بخشي از اعضـاي شعـب اخـذ راي و ناظران از حاميان نامزد خاص آنـان انـتـخــاب شــده‌انــد احـتـمــال تـصــرف در آراء مـردم اذهان را مي‌آزارد.

4-‌بهره‌گيري رئيس دولت از امكانات دولتي در تبليغات و مـسافرت‌هاي تبليغاتي مقامات رسمي و وزرا با استفاده از امـكـانات دولتي و نقض ماده 68 قانون كه به وفور خبرهاي آن را در رسـانـه‌هـا مي‌توان ملاحظه كرد از آن جمله است.

 

* میر حسین موسوی، نامزدی که تقلب بزرگ به زیان او انجام گرفته، گفته است:

ملت شريف ايران

  نتايجی که برای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری اعلام شد بهت آور است مردمی که در صفهای طولانی اخذ رای شاهد ترکيب آرا بودند و خود می دانند که به چه کسی رای داده اند با حيرت تمام به شعبده بازی دست اندرکاران انتخابات و صدا و سيما نگاه می کنند.

   آنان اينک بيش از هميشه به دنبال آن هستند که بدانند چگونه و توسط چه کسانی و مقاماتی طرح اين بازی بزرگ ريخته شده است. اينجانب ضمن اعتراض شديد به روند موجود و تخلفات آشکار و فراوان روز انتخابات هشدار می دهم که تسليم اين صحنه آرايی خطرناک نخواهم شد. نتيجه آنچه که از عملکرد متصديان بی امانت ديده ايم و می بينيم جز تزلزل ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران و حاکميت دروغ و استبداد نيست. اينجانب طبق وظيفه شرعی و ملی خويش به افشای رازهای پشت سر اين روند پرمخاطره خواهم پرداخت و آثار نابود کننده آن را بر سرنوشت کشور توضيح خواهم داد و ترس آن دارم که ادامه وضع موجود همه نيروهای موثر در نظام را به توجيه گرانی دروغگو در مقابل مردم تبديل کند و دنيا و آخرت آنان را در معرض لطمه های جبران ناپذير قرار دهد.

اينجانب از همين فرصت استفاده ميکنم و ضمن تشکر از عواطف ملت بزرگوار ايران به آنان تذکر می دهم که ايران اين موجود

ایران آسمانی متعلق به آنان است و نه متقلبان، اين آنان هستند که بايد با هوشياری خود از آن حفاظت کنند. خائنين به آراء مردم ابايی از آن ندارند که اين خانه پارسايان به آتش کشيده شود. ما موج عقلانيت سبز خود را که برگرفته از تعاليم دينی و علايق ملت ما به اهل بيت پيامبر(ص) است با تمامی شور ادامه می دهيم و با شورش دروغ که در کشور طغيان کرده و چهره آن را آلوده است مبارزه ميکنيم، اما اجازه نخواهيم داد که حرکات ما شکل کور به خود بگيرد.

 

*در 24 خرداد 88 ، میر حسین موسوی تقاضای ابطال انتخابات را کرده است:

شورای محترم نگهبان

 سلام علیکم

  پیرو ده‌ها مکاتبه ستاد انتخاباتی اینجانب با آن شورا دایر بر تخلفات صریح انتخاباتی عوامل اجرایی وزارت کشور و نیز یکی از نامزدها که قطعاً در نتیجه انتخابات ٢٢ خرداد ماه مؤثر بوده است و ذیلاً به مواردی از آنها اشاره می‌شود، عدم صحت انتخابات محرز است و رسیدگی و ابطال آن درخواست می‌گردد:

١ - در ایام تبلیغات خصوصاً در مناظره آقای احمدی نژاد، اتهامات بزرگی علیه بعضی از شخصیت‌های حقیقی ازجمله آیت الله هاشمی رفسنجانی، ریاست محترم مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز آقای ناطق نوری عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بازرسی ویژه مقام معظم رهبری، در رسانه ملی مطرح شد که بنا به اظهار صریح ریاست محترم قوه قضاییه و دادستان محترم کل کشور مصادیق روشن عمل مجرمانه بوده است. این اتهامات خوراک اصلی تبلیغات انتخاباتی آقای احمدی نژاد علیه سایر نامزدها، خصوصاً اینجانب قرار گرفت.

 ٢ - ایشان در مناظره‌های انتخاباتی اقدام به بیان مطالب خلاف امنیت ملی نمود که نتیجه آن زیر سؤال بردن بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی سلام الله علیه بود. به علاوه عمل ایشان در افشای بعضی از موضوعات محرمانه و سری با تلفیق موارد نادرست، ازجمله متهم کردن دولت جمهوری اسلامی و وزارت کشور به سازماندهی اوباش برای حمله به جوانان و مردم و بریدن کراوات‌ها و تراشیدن موی سر جوانان اتهاماتی واهی است که در هیچ مرجع قضایی مورد رسیدگی قرار نگرفته و بدیهی است که عملی مجرمانه محسوب می‌شود.

٣ - کارشکنی‌های عدیده مسئولانه وزارت کشور و بسیاری از فرمانداری‌ها، ازجمله فرمانداری تهران در ارائه کارت‌های نمایندگان جناب حجت الاسلام والمسلمین کروبی و اینجانب منجر به عدم امکان حضور تعداد قابل توجهی از نمایندگان ما دو نفر در محل شعب اخذ رأی و محل‌های شمارش و تجمیع آرا گردید و نمایندگان نامزدها هیچگونه نظارتی بر انتخابات نداشته‌اند.

٤ - برخلاف اعلام کتبی قبلی مبنی بر اینکه شمارش آرا و تجمیع آن دستی خواهد بود، ستاد انتخابات کشور در حالی که هنوز تعدادی از شعب در حال شمارش آرای مردم بودند اقدام به اعلام نتایج در حجم انبوه نمود. این در حالی بود که هنوز صورت جلسه‌های موسوم به فرم‌های ٢٢ و ٢٨ از هیات‌های اجرایی دریافت نشده و تنها ملاک ارائه آمار ارقام موجود در سیستم‌های رایانه‌ای بود که هیچگونه وجاهت قانونی ندارد و موجب التهاب اجتماعی و نگرانی در جامعه براساس آمارهای فاقد مبنای قانونی می‌شود.

٥ - صدها شعبه اخذ رأی در مناطق مختلف کشور ازجمله شیراز، تبریز، تهران و... در ساعات قبل و بعد از ظهر دچار کمبود تعرفه اخذ رأی شدند و این امر موجب توقف چند ساعته رأی گیری در آنها گردید. با توجه به اینکه تعداد تعرفه‌های چاپ شده با فرض بالاترین تعداد متصوره شرکت‌کنندگان به گونه‌ای بوده است که بیش از ١٧ میلیون تعرفه اضافی می‌توانست در اختیار وزارت کشور باشد تعلل شدیدی که در جریان توزیع تعرفه‌های انتخاباتی به چشم می‌خورد کاملاً ابهام برانگیز بود و نشان می‌داد که این تعلل و نیز اعلام توقف زمان رأی‌گیری، در حالی که هنوز تعداد قابل توجهی از مردم خواستار شرکت در انتخابات بودند از سر نگرانی نسبت به افزایش تعداد آرای ماخوذه از مرز ١٠٠ درصد افراد واجد شرایط بوده است. طبیعی است که چنین اموری شائبه وقوع اقدامات غیرقانونی گسترده و وجود تعداد بی‌شمار آرای تقلبی در صندوق‌ها را تحکیم می‌کند.

٦ - علاوه بر موارد فوق تخلفات فراوان صورت گرفته در روز و زمان اخذ رأی طی بیش از ٨٠ مورد نامه خطاب به آقای کدخدایی سخنگوی محترم شورای نگهبان توسط رابط اینجانب به آن شورا تقدیم شده است.

٧ - آقای احمدی نژاد در وقت تبلیغات اضافی که سازمان صدا و سیما به صورت غیرقانونی به ایشان اهدا کرد وقوع اقدامات ضد امنیتی را پیش‌بینی کرد و به طور ضمنی موفقیت خود را مسلم دانست و رقبا را متهم به توطئه چینی نمود، که تمامی اینها حاکی از برنامه‌ریزی‌های پشت پرده برای دستکاری نتایج انتخابات است. به همین ترتیب تیتر خبر پیروزی آقای احمدی نژاد در سایت رجانیوز، فارس و ایرنا که چند ساعت قبل از پایان اخذ رأی رویداد و نیز تعیین تیتر روزنامه کیهان با همین عنوان طراحی قبلی اعلام چنین نتیجه‌ای را مشخص می‌سازد.

٨ - نقص ماده ٤٠ قانون جرائم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و مداخله نظامیان و بسیج در انتخابات و شرکت در میتینگ‌های تبلیغاتی آقای احمدی‌نژاد و استفاده گسترده از امکانات دولتی و نقض ماده ٦٨ قانون انتخابات ازجمله تورگردی وزرا در استان‌ها و شهرستان‌ها (تا جایی که پس از سخنرانی معاون اول ریاست جمهوری در گیلان به ستاد اینجانب حمله شد) و حضور آقای وزیر خارجه در شهرهای مختلف ایلام، کرمانشاه، سمنان، گیلان و... در جلسات تبلیغاتی و استفاده آقای احمدی‌نژاد از هواپیمای اختصاصی دولت برای حضور در میتینگ‌های تبریز و ارومیه و اصفهان و... نمونه‌های دیگری از تخلفات از فصول مختلف قانون مذکور به ویژه فصل هفتم آن بوده است.

نظر به موارد فوق انتظار دارم درخواست اینجانب در مورد ابطال انتخابات ٢٢ خرداد ماه مورد رسیدگی و اقدام قرار گیرد.

میرحسین موسوی"

 

* در 24 خرداد 88، میر حسین موسوی به مراجع تقلید نامه نوشت و از آنها خواست به تقلب در انتخابات اعتراض کنند:

محضر مبارک مراجع عظام و علمای اعلام

با اهدای سلام، اینجانب اطمینان دارم که روند حوادث انتخابات ریاست جمهوری دهم را با دقت پیگیری کرده‌اید. اگر چه توسل به دروغ و استفاده‌ی بی حساب از امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغات یک‌سویه به سود نامزد حاکم به خوبی نشان دهنده عزم این گروه خاص برای پیروزی به هر قیمت و از هر راه ممکن بود، اما تصور تقلب در آرای مردم تا این اندازه و برابر انظار شگفت‌زده جهانیان از حکومتی که تعهد به عدالت شرعیه از ارکان اساسی آن شمرده می‌شود، برای کسی ممکن نبود.

امروز که با حیرت تمام شاهد چنین تصورات جسورانه در امانت مردم هستیم و تمامی راه‌ها برای احقاق حق بسته شده، مواجه شدن مردم مظلوم با سکوت علما و مراجع که ملجا راسخ این ملت شمرده می‌شوند، خسارتی بیش از یک تغییر در آرا را به دنبال خواهد داشت.

عواملی به بهانه‌های واهی با چوب و چماق و باطوم و شوک الکتریکی به جان اعضای ستادهای اینجانب و مراجعه کنندگان سرگردان و مبهوت از این وضعیت افتاده‌اند، در حالی که امیدی به کارایی قوه قضاییه محترم نمی‌رود زیرا جایی که دادستان کل کشور نتواند از سخن قانونی خود در پیشگیری از سخنرانی اضافی نامزد حاکم در سیما جلوگیری نماید، با چه ابزاری می‌تواند از این خشونت سیاه بازداری کند؟ به حسب وظیفه صیانت از آرای مردمی که اینک دچار چنین زیان عظیمی شده‌ا‌ند عرض حالی تقدیم و یادآور می‌شوم که شاید تذکر به جای شما به مسوولان مفید واقع شود.

ایاک و الظلم لمن لیس له الا الدعا

برادر شما - میرحسین موسوی"

انقلاب اسلامی: به این نامه، در 25 خرداد 88، صانعی پاسخ داد:

... و اگر مي پنداشتم که با تذکّر اينجانب گره اي ازمشکلات فعلي رفع مي شد حتما به چنين امرمقدس و لازمي اقدام ميکردم، تا شک و شبهه به وجود آمده درانتخابات و آراي مردم مرتفع گردد. لکن با همه مشکلات و شرايط موجود چون باب دعا و توجه به خداوند بدون حجاب و مانع است و درهر زمان بشر مي تواند با او ارتباط برقرارنمايد برخود لازم مي دانم که براي شما وهمه مردان و زنان اين مرز و بوم و استمرار اهداف مقدس نهضت و جمهوري اسلامي امام خميني (سلام الله عليه)- که همان اسلام ناب طرفدار کرامت وحقوق انسانهاست دعا نمايم، برماست دعا و بر اوست اجابت.

 

* بیانیه دوم مهدی کروبی در 24 خرداد 88 : ریاست جمهوری احمدی نژاد مشروعیت قانونی ندارد:

 نتیجه اعلام شده انتخابات برآمده از دو انحراف اساسی در مسیر تاریخ انقلاب است .

اول: انحراف از جمهوریت نظام که نقطه شروع آن برگزاری دومین انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سال 1369 و رد صلاحیت گسترده یاران امام (ره) پس از رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی بود و این انحراف سبب شد جمهوری مورد نظر امام مخدوش شود و امروزه حتی افرادی که در این انحراف مقصر بودند از آن آسیب می بینند و کار به جایی رسیده که از کلیت جمهوری اسلامی، هر دو رکن جمهوریت واسلامیت با این انتخابات و اعلام نتایج مخدوش ان زیر سئوال رفته است .

دوم : انحراف از اصلاحات که با فرصت سوزی و از دست دادن خودخواهانه موقعیت های بی نظیری که ملت ایران در حوادث پس از دوم خرداد 1376 در اختیار ما قرار داده بود شروع شد با سوء مدیریت و اجازه مصادره ان توسط نااهلان و سود جویان منتهی به انتخابات مجلس هفتم و سپس تشکیل دولت نهم که مهم ترین مخالف اصلاحات در سال 1384 و تثبیت او در سال 1388 گردید . من بار دیگر اعلام می کنم انتخاباتی که با حضور پرشور ملت ایران برگزار شد نباید وسیله سوء استفاده قرار گیرد و نتایح اعلام شده بر این انتخابات نامشروع و دولت برآمده از آن فاقد وجاهت ملی و صلاحیت اجتماعی است و از اینرو آقای محمود احمدی نژاد را رییس جمهور ایران نمی دانم . اما از ان جایی که به اصل نظام جمهوری اسلامی باور راسخ دارم و این نوع انتخابات را تعریض به میراث و راه امام می دانم و از ان جایی که هنوز هم به ظرفیت نهادهای قانونی در جمهوری اسلامی باور دارم از شورای نگهبان می خواهم با ابطال انتخابات و در راستای خواست به حق ملت واکثریت مردم بار دیگر این انتخابات را تجدید نماید و این بار به حق ، از آرای مردم پاسداری کند .

 

* در دیدار 24 خرداد موسوی به خامنه ای و شکایت به مراجع قانونی!:

بنا بر سایت خامنه ای، بعد از ظهر 24 خرداد، موسوی با خامنه ای دیدار کرده است:

   در این دیدار ، موسوي در باره تقلبها به خامنه ای گزارش کرده است. خامنه‌اي  به او گفته است از طریق مراجع قانونی، اقدام کند و  به شورای نگهبان شکایت برد.   

     او با اشاره به نامه موسوي به شوراي نگهبان گفته است: به شوراي نگهبان تاكيد شده كه با دقت به اين نامه رسيدگي شود.

    اوبا اشاره به تحريكات دشمن و برخي طراحي‌هاي پشت صحنه براي به آشوب كشاندن خيابان‌ها، خطاب به آقاي موسوي افزودند: جنس شما با اين گونه افراد متفاوت است و لازم است كارها را با متانت و آرامش پيگيري كنيد.

در 25 خرداد، «شورای نگهبان» از نامزدهای شاکی خواست شکایت های خود را هرچه زودتر تسلیم این شورا کنند.

محسن رضائی در نامه به احمدی نژاد خاطر نشان کرده است:  یک ساعت بیشتر وقت در اختیار ما نیست. وزارت کشور هم گزارش تفصیلی در باره انتخابات را در اختیار ما نگذاشته است. بدین ترتیب ما چگونه می توانیم اعتراض کنیم؟

انقلاب اسلامی: 1 خامنه ای با صدور بیانیه، امکان رسیدگی واقعی را از شورای نگهبان سلب کرده است. هرگاه شورای نگهبان بخواهد وقوع تقلب بزرگ را تصدیق کند، «رهبر» را هم تکذیب و هم دروغگو و غیر عادل گردانده و سبب عزل او از رهبری شده است.  بنابر این مسلم است که «شورای نگهبان» - که خود سازمان دهنده این تقلب بزرگ است -  صحت انتخابات رسوا را تصدیق خواهد کرد.

2 -  وقتی احمدی نژاد  مردم اعتراض کننده را خار و خس می خواند و خامنه ای اعتراض مردم را  آلت «تحریکات دشمن و برخی طراحی ها در پشت صحنه» توصیف می کند، «اقدام از طریق مجاری قانونی»، یعنی تسلیم شدن به زور «رهبر» سازمان دهنده تقلب بزرگ.

     و از آنجا که هشدار بنی صدر، پیش از انتخابات که در آن، نسبت به «واقعیت بسیار تلخ» هشدار داده شده است و نیز دو بیانیه یکی به تاریخ 23 و دیگری به تاریخ 25 خرداد،  در روزهائی صادر شده اند که تاریخ ایران ورق می خورد، بعنوان سندهای تاریخی، در این مجموعه می آوریم:

 

ادامه مطلب