نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

فيلم مناظره کروبی و احمدی نژاد به نقل از سايت یوتوب + گزارش سايت شبکه خبر 

 

 
 
 

مناظره کروبی و احمدی نژاد قسمت هشتم

 

 
 

مشروح مناظره احمدی نژاد و كروبی+فایل تصویری

17 خرداد 1388  07:57

به نقل از سايت شبکه خبر

چهارمین مناظره نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به مناظره محمود احمدی نژاد و مهدی كروبی اختصاص داشت كه به طور مستقیم از شبكه سه سیما پخش شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در ابتدای این مناظره پورحسین مجری برنامه با بیان این كه طبق شواهد و یافته ها، مناظره ها مورد توجه بینندگان، شنوندگان و همه مردم خوب ایران قرار گرفته است، گفت: حداقل این است كه بعد از مناظره در خانه مردم درباره بحث ها، نظرها و آرای مشترك و متفاوت نامزدها، بحث می شود و این صحنه مباركی است.

پورحسین با یادآوری اینكه نقد كاندیداهای غایب طبق قانون انتخابات موجب می شود حق دفاع برای آنها در نظر گرفته شود، گفت: در مناظره قبلی سه چهار دقیقه برای كاندیدای غایب ، وقت در نظر گرفته شد.
وی اضافه كرد: طبق قرعه كشی آقای كروبی بحث را شروع می كند و آقای احمدی نژاد بحث را به پایان می برد.

سوال پورحسین از كروبی : در برنامه های شما واژه های عدالت اقتصادی و برنامه ریزی زیاد دیده می شود و در بحث عدالت اقتصادی واژه توزیع درآمدهای نفتی مطرح است، طرح خود را در مقایسه با طرح آقای احمدی نژاد كه در حال عمل است ،چگونه ارزیابی می كنید؟

پاسخ كروبی : بحث شما خوب است اما من در ابتدا درباره شعاری كه دادم و انگیزه آمدنم سخن می گویم كه چرا آمدم و این صحبت كه ، من برای تغییر آمدم ، معنایش چیست.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مخصوصاً تكیه كردم بر روی قوه مجریه یعنی برای ریاست جمهوری آمدم كه مسئول اجرایی كشور شوم.

وی گفت: ببخشید كه صریح می گویم چون رقابت انتخاباتی است، هم آقای احمدی نژاد آمده اند، هم آقای موسوی كه از دوستان خوب ما هستند و هم جناب آقای رضایی آمده اند، قبلاً هم صحبت آقای خاتمی بود و مدتی هم اعلام شد كه هستند اما من گفتم چون حزب تشكیل دادم برای تغییر آمده ام و برای حركتی جدید.

كروبی افزود: من تصریح كردم كه برای تغییر در سیاست های آقای احمدی نژاد و نحوه اداره كشور آمده ام. نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من دو اشكال اساسی به شیوه اداره آقای احمدی نژاد دارم و حتی اوایل هم كه سؤال می كردند من به سؤال ها چه خبرگزاری های داخلی و چه خارجی جواب نمی دادم و می گفتم دولت آمده و كارهایی را شروع كرده است.

وی افزود: من معترض هم بودم اما چون شورای نگهبان تأیید كرده بود بحث نمی كردم و گاهی نقدی می كردیم، اواخر كه آمدم مصمم شدیم و نقدها بیشتر شد.
مهدی كروبی گفت : البته این كار سخت و دشوار است چون آقایی كه چهار سال مسئول دولت بوده چهار سال دیگر هم طبق قانون اساسی اگر مردم به او رأی دهند حقش است كه رئیس جمهور باشد، او مشغول به كار و مسلط بر اوضاع حاكم است و ما پیاده.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما هم به دوستان آقای احمدی نژاد و هم به خودشان اشكال اصولی داریم و در اداره كشور كاملاً نارسایی و ضعف می بینیم.
وی گفت: ما هم به شخص و هم به شیوه اداره كردن اشكال داریم و اشكالات مهم به شخص آقای احمدی نژاد است.

كروبی افزود : طبیعی است كه من عرض می كنم و آقای احمدی نژاد دفاع می كند و داوری هم با مردم است، من صریح و شفاف صحبت می كنم و آقای احمدی نژاد هم صریح و شفاف و هر گونه ای كه می خواهد پاسخ می دهد، من فردا شب هم با علاقه ای كه به آقای موسوی دارم راجع به ایشان سؤالاتی را مطرح می كنم.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اطلاعاتی كه آقای احمدی نژاد می دهند قاعدتاً یا اطلاعات غلط به ایشان می دهند یا باید بگوییم كه آقای احمدی نژاد خلاف می گوید، از این دو حالت بیرون نیست.
وی افزود: من با صراحت می گویم یا اطلاعات غلط است كه باعث می شود ایشان گمراه شود "چون من هم مسئول بودم، می دانم خیلی اوقات به مسئولان اطلاعاتی می دهند كه موجب اشتباه می شود" یا اینكه خودشان بنایش بر این است.

مهدی كروبی گفت: من معتقدم اگر از اول مسئولیت آقای احمدی نژاد با ایشان برخورد معقول و منطقی می شد و بزرگان نظام، دوستانه مطالب را مطرح می كردند ماجرای "هاله نور" به وجود نمی آمد.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود : من وقتی ماجرای هاله نور را شنیدم اصلاً باورم نشد، به كسی هم كه نمی خواهم اسم او را ببرم گفتم این قدر دیگر لازم نیست در انتخابات آدم دشمنی بكند و هر چیز را جعل و به طرف نسبت دهد، او گفت نه آقا دیده ایم.

وی گفت: تا من از قم تحقیق نكردم ، باورم نشد، ایشان برای آیت الله جوادی آملی فیلسوف، فقیه و عالم صحبت می كنند.
كروبی افزود: ایشان گفت بعد از اینكه صحبت هایم تمام شد به من گفتند یك هاله ای از نور تو را فراگرفته بود و وقتی صحبت می كردم اینها آنقدر میخكوب می شدند كه چشم هایشان حركت نمی كرد و همه به چهره من نگاه می كردند.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: فاصله تا حضار آنقدر زیاد است كه چشم هر قدر هم تیزبین باشد (نمی تواند ببیند) چون آدم همه حواسش به صحبتی است كه می كند، چگونه می شود كه هم هاله نور را دیگران ببینند و هم چشمان دیگران را ببینی.
وی افزود : چون این مسأله به مسائل مذهبی بر می گشت خیلی ناراحت و متأثر شدم، آقای احمدی نژاد عنایت نكرد، من به آیت الله جوادی از قدیم ارادت دارم ولی بعد از آن ارادتم بیشتر شد، در تشییع جنازه آقای بهجت كه ایشان نماز خواندند، ایشان شروع كرد عالمانه نصیحت كرد ایشان (احمدی نژاد) را، دو سه روایت جالب خواند كه ائمه معصومین (ع) دستور داده اند كه حتی بچه ها و حیوان ها را هم نباید فریب داد، جالب است كه سی دی آن را هم به من داده بودند ولی من تا خودم جویا نشدم و نرفتم و ندیدم ؛ نقل نكردم.

مهدی كروبی گفت : تلویزیون مانع ما شد وگرنه بنا داشتیم اولین پخش همین باشد.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: چندی بعد آقای احمدی نژاد به عراق تشریف بردند و گفتند آمریكایی ها می خواستند ما را بدزدند و ما با نقشه ای آمدیم.

وی گفت: آمریكا خبیث و استكبار و هر چی است ، اما حساب و كتابی در دنیا هست ، اینطور نیست كه آمریكا بخواهد كسی را بدزدد، حساب منافع ملی اش را می كند.
كروبی افزود : من یك بار به آمریكا رفتم، بیشترین حفاظت هم من داشتم، دعوت بین المجالس بود، زمان آقای ناطق تنظیم شده بود، مجلس پنجم تمام شد و مجلس ششم شروع شد، من به آمریكا رفتم.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمریكایی ها از سگ هایی كه آوردند و همه را كنترل می كردند و مراقبت هایی كه می كردند به گونه ای بود كه به شوخی به پاسدارانم گفتم اینها مراقبت می كنند، شما هم مراقبت بكنید.
وی افزود: ما جایی نرفتیم، ما را با یك كشتی گرداندند، بالای سر ما هم هلیكوپتر بود.

مهدی كروبی گفت: آنها می فهمند كه یك رئیس جمهور را بدزدند چه عواقبی دارد.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: من همه صحبت ها را از خود آقای احمدی نژاد نقل می كنم كه ایشان گفت: آمریكایی ها بر اثر برخورد من با آنها و عكس هایی كه گرفتیم، بوش می خواست دیوار صوتی ایران را بشكند، اطاعت نكردند یعنی ایشان آنقدر نفوذ كرده بود كه بوش كه دنیا را به آتش كشانده بود، دستورش را اطاعت نكردند، من تعجب كردم.

محمود احمدی ن‍ژاد گفت: بحث هایی كه آقای كروبی كردند نیازی به پاسخ ندارد ، چون ربطی به اداره كشور ندارد.
وی در مناظره ای از شبكه سه سیما پخش شد ، در پاسخ به كروبی گفت : فكر كردم ایشان درباره اقدامات بزرگی كه دولت در عرصه های اقتصادی ، سیاسی، علمی و صنعتی انجام داده است ، می خواهند صحبت كنند.

احمدی نژاد افزود:‌ اقای كروبی دو ادعا كرد در اولی كه خوب ساختگی بودن ان كاملا معلوم است،و در مورد ‌دوم هم كه ظاهرا ایشان جای امریكایی ها نشستند و از آنها دفاع می كنند ، بهتر است بگذارند خود امریكائی ها اظهار نظر بكنند.
احمدی نژاد گفت : من خدمت ملت عزیز می خواهم بگویم كه ملت ایران شایسته جایگاه های بلند در منطقه و جهان است ، ملت ایران دنبال پیشرفت، عزت، پیشرفت و تعالی كشور است ، امام (ره) هم همین را می خواست و رهبری هم همین را می خواهند ، همه ملت همین را می خواهند اسلام هم همین را می خواهد ما باید به دنبال اجرای عدالت باشیم و در ضرورت اجرای عدالت تردیدی نیست ، عدالت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ، زمینه های پیشرفت كشورند.

وی افزود: من می خواهم چند شاخص برای مردم عزیز ارائه كنم وخواهش می كنم این را نشان دهند( چندین نمودار اقتصادی نمایش داده شد).
نامزد دهمین دوره ریاست جمهوری گفت: یكی از شاخص های اصلی اقتصاد كشور تولید ناخالص داخلی است و گزارش مركز امار ایران و بانك مركزی از سال 60 تاكنون نشان می دهد كه تولید ناخالص داخلی در این دولت برغم تحریم ها و فشارها 6 و 25 صدم درصد در 3 سال (میانگین سالانه) است در حالی كه در دولت قبل 5 و 61 صدم درصد بوده است و ما البته تحریم و بحران جهانی داشتیم اما رشد اقتصادی افزایش پیدا كرده است.

محمود احمدی ن‍ژاد گفت: یك شاخص دیگر در اقتصاد ، نرخ بیكاری است و از سال 83 به بعد نرخ بیكاری را در هر فصل اندازه می گیرند و براورد می كنند ومن هم یك فصل را به عنوان نمونه اورده ام.
وی افزود : در فصل بهارتا ابتدای سال 84 نرخ ها بالا بوده اما از ابتدای 84 نرخ بیكاری به طور مستمر رو به كاهش است و این تحولات در حالی اتفاق می افتد كه در دنیا این نرخ بیكاری در حال افزایش است.

احمدی نژاد افزود : در فرانسه ، امریكا ،كانادا و انگلیس، نرخ های بیكاری رو به صعود است.
احمدی نژاد گفت: یك شاخص دیگر اقتصادی، ضریب جینی و نحوه توزیع درآمد است كه در دولت نهم به سمت عدالت حركت می كند و فاصله درآمدی میان دهكها كاهش می یابد.

وی افزود: بدترین وضع ضریب جینی مربوط به سال های 60 تا 63 است و بهترین وضع ان یعنی 38 صدم درصد برای اولین بار در تاریخ اقتصاد ایران اتفاق افتاده و دلیل ان هم روشن است.
وی افزود: دولت سهام عدالت را توزیع كرده ، حقوق ثابت طبقات پایین را افزایش داده و حقوق افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی را بیشتر كرده است كه نشان می دهد ضریب جینی رو به كاهش می رود (ضریب جینی هرچه قدر به صفر نزدیك تر شود نشان دهنده بهبود در توزیع درامدهاست و هر چقدر به عدد 1 نزدیك ترشود توزیع درامد بدتر و ناعادلانه تر می شود).

نامزد دهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اخرین ضریب جینی در سال 87 است كه پریروز در مركز امار ایران منتشر شد.
احمدی ن‍ژاد گفت: یكی دیگر از شاخص های اقتصادی ، رفاه و تامین اجتماعی است ، حقوق بازنشستگان در ابتدای دولت 139 هزار تومان بود و در پایان این دولت ، 496 هزار تومان متوسط دریافتی بازنشستگان است كه 256 درصد رشد نشان می دهد و در جهت ارتقای شاخص عدالت است.

وی افزود : ‌یكی از ریشه های اصلی تورم و بهم ریختگی اقتصاد ، بدهی دولت ها به بانك مركزی است.
احمدی نژاد گفت: از سال 60 تا 67 تمام دولت ها از بانك مركزی پول بر می داشتند و همه دولتها از سال
60 تا قبل از این دولت بدهكار بودند (11 هزار میلیارد تومان به قیمت جاری كه نرخ دلار 7 تومان بود)كه اگر به قیمت امروز محاسبه شود، بیشتر هم خواهد شد وتاثیر خود را بر اقتصاد كشور داشت.

وی افزود : برداشت از بانك مركزی از ابتدای این دولت كاهش پیدا كرده است. در دولت 60 تا 63 برابر 318 میلیارد تومان به قیمت آن روز از بانك مركزی برداشتند و خرج كردند كه در سال های 64 تا 67 حدود 594 میلیارد تومان و در سال های 68 تا 71 حدود 340 میلیارد تومان و در سال های 72 تا 75 حدود 2653 میلیارد تومان و در سال های 76 تا 79، حدود 1995 میلیارد تومان و در سال های 80 تا 83 و قبل از این دولت حدود 5107 میلیارد تومان به بازار پول اضافه شد كه همین پول ها ، ریشه تورم است.

احمدی نژاد گفت: در این دولت 2 هزار میلیارد تومان از این بدهی را بر گردانده ایم یعنی پولی كه دولت های قبل گرفتند و خرج كردند ، این دولت آن را برگردانده است.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یك شاخص دیگر تورم است كه نرخ آن را 4 سال به 4 سال از سال 60 داریم و در 4 ساله اول دولت نرخ تورم

برغم بحران جهانی و این همه بدهی دولت های قبلی به بانك مركزی، در مقایسه با 4 سال اول دیگر دولت ها ، كمتر است.
محمود احمدی ن‍ژاد گفت: نرخ تورم در 4 سال اول این دولت 16 و 55 صدم درصد است و در چهار سال اول دولت آقای خاتمی حدود 17 و 03 صدم درصد ، 4 سال اول دولت اقای هاشمی 17 و 58،صدم درصد و در 4 سال اول دولت آقای موسوی هم 18 و 9 درصد بوده است.

وی تاكید كرد: نرخ تورم در ایران رو به پایین و هم اكنون زیر 15 درصد است و به یاری خدا ، تك رقمی خواهیم كرد در حالی كه در همه كشورهای دنیا ، نرخ تورم در حال افزایش است.
احمدی نژاد گفت : نرخ تورم در خاورمیانه بدون نفت از 9 و 3 دهم به بیش از 15 درصد و در كشورهای نفتی خلیج فارس از 10 و 3 دهم درصد به 15 و 6 دهم درصد رسیده است و بیش از 50 درصد افزایش نشان می دهد و در قاره های مختلف ، نرخ تورم به سرعت در حال افزایش ؛ اما در ایران در حال كاهش است.

احمدی نژاد گفت: این موارد نشان می دهد دولت یك برنامه روشن و جدی و عالمانه برای اقتصاد ایران در پیش گرفته است و كیفیت اداره كشور در این اطلاعات منعكس شده است و این اطلاعات را همان كسانی تهیه كرده اند كه از سال 60 تاكنون دارند تهیه می كنند و با همان روش.

وی افزود: وقتی ادعا می كنیم روش اداره كشور ، غلط است باید این اطلاعات را مقایسه كنیم در غیر اینصورت ، اینكه چه كسی در كجا چه حرفی شد، كه حرف نمی شود ؛ اقای كروبی یك مقدار متاسفم ایا با این حرفها كشور را می شود اداره كرد؟

نامزد دهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اینكه یك نوار دیده ام ، فلانی چه گفته است ، كسی را دیده ام و یك حرف دیگری زده است ؛ با این حرف ها كه نمی شود كشور را اداره كرد.
وی گفت: بله من حرفی زدم به امریكائی ها و به نخست وزیر عراق هم گفتم و اگر تكذیب كنند اسنادش را منتشر می كنم.

وی افزود : جالب این است كه امریكایی ها هم تكذیب نكردند و شما از طرف امریكایی ها حرف می زنید؟ اقای كروبی شما یك آدم انقلابی هستید و در انقلاب بودید و سخنرانی های شما بر علیه آمریكا موجود است؛ حرف هایی كه در مقاطع گوناگون زدید ، چه طور الان از آمریكا دفاع می كنید ، من واقعا تعجب می كنم.

مهدی كروبی در ادامه این مناظره در پاسخ به صحبت های آقای احمدی نژاد گفت: سه مطلب را درباره فرمایشات شما می گویم؛ اولین مطلب این است كه هر دولتی باید با مردم صادق باشد و بزرگترین سرمایه امام (ره) صداقت ایشان با مردم بود كه آمدند و انقلاب كردند.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ایرانیان نعمت صداقت را از زرتشت تا اسلام و امام زمان ( عج) داشتند و دارند و ایرانیان وصیت می كردند كه این دو كار را نكنید دروغ نگویید و نزول نخورید و اسلام هم می گوید بدترین گناه ، دروغ است، نمی گوید بدترین گناه مثلاً میگساری یا نماز نخواندن است.

وی گفت: دولت باید اعتماد مردم را جذب كند و این حالت كه هم اكنون پیش آمده است ، برطرف شود.
كروبی با اشاره به آماری كه آقای احمدی نژاد در جلسه مناظره مطرح كرد ، افزود : این طور كه جناب عالی می فرمایید انگار من تازه از بیابان ها آمده ام و اصلاً اطلاعاتی ندارم، 16 سال مجلس بودم و از گروه هایی هستم كه اولین بار به مجلس رفتم ، وقتی كه شما بخشدار ماكو یا فرماندار خوی بودید ، بنده نایب رئیس مجلس بودم؛ حالا هم هیچ ادعایی ندارم، سابقه ام چیست، چه كاره هستم، من كه از بیابان ها نیامده ام، من خودم با آمار و ارقام سر و كار دارم.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخلاف آماری كه جناب عالی می دهید كسانی هم اطلاعات و آماری می دهند كه بر خلاف اطلاعات و آمار شماست.
وی افزود: راه حل این است، بیایید یك كار را بكنیم، نمی دانم چرا سازمان صدا و سیما این كار را نمی كند، چرا می ترسید؟ چرا اینقدر خائفید (رو به مجری مناظره ) طرفداران آقای احمدی نژاد و دیگران بنشینند و این موضوعات را بررسی كنند.

مهدی كروبی گفت : آقای احمدی نژاد یك سری فرمایشات دارد كه می گوید، رئیس دولت هم هست، من كه هیچ چی در دست ندارم، می گوید آقا تو نداری.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به حكایتی از ملا نصرالدین افزود: به ملا گفتند وسط زمین كجاست ، گفت همین جا، گفتند اینجا نیست، ملا گفت خوب بروید متر كنید.

وی گفت : اینطور كه نمی شود كه شما این جوری حرف می زنید، بیایید دوستان شما نه در صدا و سیما ، بیایند در دانشگاه ها و با دوستان من بنشینند و صحبت كنند، مردم بالأخره صاحب فهم هستند صاحب شعور هستند، می فهمند كه من حرف های سطحی یا دقیق می زنم.
كروبی افزود: شما می گویید بانك مركزی نرخ تورم را 25 درصد اعلام كرده است، شما دو روزه آن را با یك محاسبه عجیب به 14 درصد می رسانید ، كه عجیب است.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به آقای احمدی نژاد گفت: تورم غیر از مسائل علمی با شكم و زندگی مردم سر و كار دارد، با خیالات و وهمیات نیست، همه موضوع تورم را می فهمند چون وقتی می روند گوشت می خرند، متوجه می شوند كه گران شده است.

وی با اشاره به سخنان چندی پیش اقای ضرغامی افزود: در خبرها آمده بود گوشت مثلاً كیلویی 6 هزار تومان شده است شما می گویید 4 هزار تومان است، ما نمی توانیم به مردم دروغ بگوییم، این را كه رئیس سازمان صدا و سیما گفته است و ما در روزنامه ها و سایت ها خواندیم.

مهدی كروبی گفت: شما آمار و اطلاعات را همین طوری می فرمایید، من هم می گویم گروهی بنشینند درباره این ها بحث كنند تا ببینند چطور است.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به آقای احمدی نژاد افزود: شما آماری می دهید كه انگار گلستان شده است.

وی گفت: كارشناسان می گویند بیكاری افزایش یافته است، همه اطلاعات و آماری كه شما می دهید كارشناسان برعكس آن آمار و اطلاعات را می گویند، چه كار كنیم كه واقعیت معلوم شود.
كروبی افزود : آقای احمدی نژاد شما به من می گویید انقلابی هستید، من آدم انقلابی هستم همان انقلابی، با همان سوابق و همان خط امامی هستم، این وضع را مصیبت می دانم و به صراحت می گویم خط انحرافی و كجی كه با امام مشكل داشت الآن شما را هدایت می كند، من صریح و روشن و آشكار به شما عرض می كنم.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه مناظره گفت: "جمهوری اسلامی ایران" این سه كلمه امام (ره) است؛ جمهوریت را كه برایش محدودیت قائل شده اند شما چرا از این همه آدم هایی كه عدم صلاحیت شدند دفاع نكردید ، شما مجری قانون اساسی هستید، شما رئیس جمهور هستید اما دو هزار نفر را رد صلاحیت كردند.

وی افزود: مجلسی كه 2 هزار نفر از داوطلبان آن را رد صلاحیت كردند هم ، با شما مشكل داشت و هم این مجلس با شما مشكل دارد، من نمی خواهم این چیزها را بگویم كار شما با آقای لاریجانی و مكاتبات شما با وی به جایی رسید كه نوشتند فرمایشات رئیس جمهور شبیه طنز است و ما پیش از این ، هیچ وقت این موارد را نداشتیم.

مهدی كروبی گفت: من دو برنامه تصویب كردم، مجلس بودم، آمارهایی كه حضرت عالی می فرمایید یك طرفه است، ما هم اگر آمار بیاوریم می گویند زبانی به شما گفته اند.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما می خواهیم جمهوریت و اسلامیت امام (ره) آبرومند بماند.

وی با اشاره به بحث هایی كه چندی پیش آقای احمدی نژاد درباره فساد مالی مطرح كرده است گفت: جناب عالی از روز اول كه آمدید به موضوع فساد مالی اشاره كردید كه كار بسیار خوبی بود وگفتید الآن 16 مورد از فساد مالی در جیب من هست.

كروبی افزود: یادتان باشد من یك دفعه سر یك فردی همین كار را كردم ، اگر من آنجا رئیس مجلس بودم می گفتم چون من هم یكی از سران سه قوه هستم لطفاً این اسامی را به من بدهید ببینم چه كسانی هستند.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه این موضوع گفت: باز هم نگفتید اما همین طور این فساد مالی را مطرح می كنید ، تا اینكه داد رئیس قوه قضائیه هم درآمد و همه چیز به هم ریخت، عده ای رفتند، آخر هم نفهمیدیم آیا رئیس جمهور باید فساد مالی را رأساً بگوید.

وی افزود: در این باره قانون صراحت دارد كه جرم است كه یا باید پرونده را به قوه قضائیه ببریم و اگر زیرمجموعه ای یا جایی خبر دارد، اگر اطلاع نداد مثلاً جرم است و قانون در این باره صراحت دارد.
مهدی كروبی گفت: شما جنگ روانی راه می اندازید، این جنگ روانی كشور ما را به اینجا رسانده است، ما انقلاب كردیم و جان و عمرمان و همه چیزمان را دادیم.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: من كه دولت نبودم، دولت دیگران بودند، به هاشمی هم فرمودید و من كه دولت نبودم.
وی گفت: می گویند به دستور حضرت عالی 40 میلیارد تومان به آقای محصولی وام دادند چه كسی این همه پول را دارد، شما می گویید یك یا دو میلیون تومان به مردم وام نمی دهند و این همه هیاهو می كنند.

كروبی افزود: می گویند مدارك و اسناد درباره این وام زنده و موجود است، نمی توانم اسم ببرم ، ایا بیان این اسامی اینجا درست است؟
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید یك كمیته تحقیق و حقیقت یاب تشكیل و معلوم شود آیا فرمایشات آقای احمدی نژاد درست است؟

وی افزود: اگر نتایج این كمیته اعلام شود با رشادت و صراحت به مردم می گویم و عذرخواهی می كنم و می گویم اطلاعاتی كه به من دادند ، غلط است.
مهدی كروبی گفت: آقای احمدی نژاد هم همین جا تعهد بدهد كه این كمیته تشكیل شود و این موضوعات را بررسی كند و اگر معلوم شد كه آمارهای ایشان غلط است آقای احمدی نژاد هم بگوید "مردم ایران من از شما عذرخواهی می كنم".

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما همین طور گیج مانده ایم كه باید چكار كنیم، یك سری اطلاعات پشت سر هم می دهند ، شما فكر می كنید ما آمار و اطلاعاتمان را از گاریچی ها می گیریم، همین بانكی ها هستند كه به ما اطلاعات و آمار می دهند، همین گروه ها و همین قوه قضائیه به ما امار می دهند.

وی گفت: قوه قضائیه می گوید ایشان كه اینقدر هیاهو می كند تا حالا یك پرونده درست و حسابی به ما نداده است ، بگوید چند تا پرونده به ما داده است.
كروبی افزود: آقای احمدی نژاد می گوید من پرونده ها را داده ام، آنجا رسیدگی نشده است، قوه قضائیه می گوید بیا بگرد ، می گوید كار آنها تسویه حساب شده است.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با یك نفری كه دعوا دارند، پرونده تنظیم می كنند و به قوه قضائیه می دهند و با یك نفری كه دعوا ندارند، پرونده او را نمی دهند.
وی افزود: چرا دیوان محاسبات می گوید یك میلیارد دلار گم شده است ، شما ( احمدی نژاد) می فرمایید اشتباه شده است ؛ آنها می گویند یك میلیارد دلار گم شده است.

مهدی كروبی گفت: چرا آقایی كه الآن شهردار است چند بار خواسته است در خصوص 300 میلیارد تومان از بودجه شهرداری تهران زمانی كه شما شهردار بودید، بررسی شود.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: كمیسیون مربوطه در مجلس شورای اسلامی هم می گوید دو مرتبه این موضوع را برای تحقیق و تفحص بررسی كردیم و به صحن علنی ارائه دادیم كه صحن علنی مجلس جلوگیری كرده است.

وی گفت: مجلسی كه دو هزار نفر آن را شورای نگهبان حذف می كند ؛ نتیجه اش همین می شود.
كروبی خطاب به طرف مقابل مناظره افزود: بگویید این 300 میلیارد تومان از بودجه شهرداری چه شده است؟

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: درباره پرونده نفت اردبیل هم قوه قضائیه می گوید جلو ان را گرفته اند زمانی كه حضرت عالی آنجا بودید ، همین آقای محصولی و پولش را می گویند.
وی افزود: اسامی در ذهن من است كه قوه قضائیه چه گفته، چه طور شده، كجا رفته و چه كسی خواسته است و بعضی ها را باید اسمشان را ببرند ؛كه زور می زنند پرونده دوباره به اردبیل برگردد.

كروبی گفت : همه اینها باید معلوم بشود، آیا اینها نباید مشخص شود؟ ما مسئول مردم و مسئول اموال مردم هستیم.
وی گفت : شما رئیس جمهور هستید، فردا هم ممكن است همین مردم به شما رأی بدهند، 4 سال دیگر هم رئیس جمهور باشید، اگر هم مردم رأی ندهند باید این موضوعات مشخص شود و مردم در این خصوص بدانند.

احمدی نژاد در ادامه این مناظره خطاب به كروبی گفت: اطلاعاتی كه به شما داده اند اطلاعات غلطی است و حتی شما یك مورد از آن را نمی توانید اثبات كنید.
وی افزود: شما گفتید 40 میلیارد تومان به دستور من به محصولی (وزیر كشور) وام داده اند ، این اسناد را به قوه قضائیه بدهید و حتی اگر یك ریال محصولی در عمرش از بانكی وام گرفته است همه ان مال كروبی و تیمش، چه رسد به چهل میلیارد تومان ؛ این بازی های تبلیغاتی است.

احمدی نژاد گفت: اینكه آمار رسمی كشور را زیر سؤال می برید یعنی گذشته خود را زیر سؤال می برید نه احمدی نژاد را ، و اینكه به استناد گفته یك كارشناس اعلام می كنید این آمار رسمی غلط است ، درست نیست چون این آمار ، آمار رسمی بانك مركزی و مركز آمار ایران است و اگر آنها را قبول ندارید آن وقت دوستان شما كه در گذشته در كشور بودند چگونه از عملكرد خودشان دفاع كنند كه این همه پول گرفتند در كشور چه كار كردند ؟ آن وقت گذشته خودتان زیرسؤال می رود.

وی افزود: این آمار در گذشته بوده و (اكنون نیز ) هست در حالی كه شما یك طرفه می گویید من نیستم.
احمدی نژاد گفت: همه دولتها بر اساس امارهای بانك مركزی و مركز آمار گزارش می دادند كه من نیز این طور عمل می كنم.

وی افزود: دولت خاتمی بر چه اساسی گزارش می داد آیا خاتمی خودش متر می كرد؟ آقای هاشمی اندازه گیری می كرد؟ در حالی كه این طور نیست و این آمار مركز آمار ایران است و اگر بنده به یك نفر در مركز آمار یا بانك مركزی گفته باشم آمار خود را بالا یا پایین كند ،چنین چیزی صحت ندارد و ممكن نیست كروبی در این میان گفت: اگر گفتید چی قبول دارید؟

احمدی نژاد گفت: سه مرجع تولید آمار در كشور داریم كه برنامه و بودجه ، بانك مركزی و مركز آمار از جمله آنهاست و این ها آمار را اندازه گیری و اعلام می كنند و همواره با هم اختلاف جزئی داشته اند.
آقای احمدی نژاد با نشان دادن بولتنی خطاب به كروبی گفت: اینها اتهامات و توهین هایی است كه روزنامه شما به من نسبت داده اند و اینها تیترهای آن است، اگر در دوران مسئولیت من چه در دولت ، استانداری و شهرداری ؛ فردی اگر یك ریال هم سند تخلف دارد رو كند چه برسد به 300 میلیارد تومان كه در این شرایط روزنامه های شما و دوستان شما هزار دفعه آن را نقد می كردند ، اینكه بدون سند مسائلی را مطرح كنیم درست نیست.

احمدی نژاد گفت: من پیشنهادی دارم كه شما بفرمایید آن را قبول دارید یا خیر؟
وی افزود: من گفته ام كسی كه كاندیداست اموالش را اعلام كند و بگوید از كجا آورده است و خانواده و اعضای ستادش همه اینها اموالشان را اعلام كنند و بعد تعهد كند اگر اموالی را پنهان كردند و قوه قضائیه آن را كشف كرد در اختیار مردم قرار دهد.

وی افزود: من هیچ كس را به فساد متهم نمی كنم اما آقای كروبی شما كه نیروی انقلابی هستید چرا از شهرام جزایری پول گرفتید؟ به من نیز اگر كسی پولی داده است سندش را منتشر كنید تا همه بدانند در حالی كه شما یكبار 300 میلیون تومان و یك بار 200 میلیون تومان از شهرام جزایری پول گرفتید(كه 300 میلیون تومان تأیید شده و 200 میلیون تومان را گفته اید من تأیید نمی كنم او (شهرام جزایری گفته است) كه این 300 میلیون تومان متعلق به 7 تا 8 سال پیش است كه باید دید این 300 میلیون تومان آن موقع اكنون چقدر می شود.

وی افزود: چرا شهرام جزایری به شما این پول را داد ؟ شما آدم سیاسی هستید، سؤال نكردید كه چرا به شما این پول را داد و با چه هدفی؟
احمدی نژاد گفت: شما فرمودید اكنون انتخابات است و باید كمك كرد در حالیكه عملكرد و صحبت شما خلاف این را نشان می دهد و شما هنوز انتخابات را زیر سؤال می برید و سیستمی راكه شما از طریق آن چند بار انتخاب و رئیس مجلس شده اید زیر سؤال می برید در حالیكه مجریان انتخابات صد درصد از دوستان شما هم بودند.

وی افزود: من می گویم همه (كاندیداها) اموال خود را اعلام كنید، من اعلام می كنم و از همین جا به قوه قضائیه می گویم اگر از بستگان ، دوستان من كسی تخلفی كرد با آن محكم تر برخورد كنید و حتی یك مورد اگر بنده به قوه قضائیه راجع به كسی زنگ زدم و یا پیغام دادم فردا آن را اعلام كنید تا همه بدانند.
این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به سیستم مدیریت كشور اشاره كرد و گفت: یكی از شاخص های اصلی مدیریت در كشور مصارف دولت است كه دولت پول را كجا خرج می كند و درآمدی كه از نفت مالیات دارد چگونه خرج می شود.

وی افزود: اعتبارات و هزینه های دولت دو بخش است یك بخش مصرفی است یعنی دولت هزینه می كند و تمام می شود و بخش دیگر دولت سرمایه گذاری می كند یعنی راه ، پل ، مدرسه و فرودگاه می سازد.
احمدی نژاد گفت: در دولت قبل رشد هزینه های مصرفی بیش از دولت فعلی است كه در دولت فعلی رشد هزینه های مصرفی 16 و هشت دهم درصد و رشد هزینه های عمرانی نیز 39 و نه دهم درصد است كه یعنی دولت پولی كه از مردم گرفته در هزینه های مصرفی كمتر هزینه كرده است و بیشتر در هزینه های عمرانی آن را سرمایه گذاری كرده است و جاده، مدرسه ، دانشگاه ، آزمایشگاه و ورزشگاه ساخته است كه برای مردم مشهود است و من شخصاً به هر شهری كه می روم از مردم می پرسم كه چه مقدار از این طرحها پیشرفته داشته است و از خود مردم تأییدیه می گیرم.

وی افزود: كارهای این دولت در منظر مردم بسیار روشن است و تصمیم گیری ها بسیار دقیق و علمی است و بر خلاف حرفهایی است كه آقای كروبی در ابتدای جلسه زده اند.
احمدی نژاد گفت: من خودم دانشگاهی و فرد علمی هستم و حاضرم بحث كنم، شما به چه استنادی اعداد را رد می كنید؟ اتفاقاً گزارش نهادهای بین المللی گزارش های ما را تأیید می كنند ، آنها كه اقتصادهای كشورهای جهان را كنترل می كنند و گزارش می دهند كه این گزارش رشد و ثبات اقتصادی ما را تأیید می كند.

وی افزود: ما روی هوا حرف نمی زنیم و وقتی كه می گوییم تورم پایین آمده است یعنی پایین آمده است و همان موقع كه تورم 25 درصد بود خود بانك مركزی اعلام كرد و اكنون كه تورم به 15 درصد رسیده است باز خود بانك مركزی آن را اعلام می كند و روز به روز تورم را اعلام می كند و آنرا نفی نكرده است چون مردم حس می كنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: یكی دیگر از عرصه های مدیریت اقتصادی كشور بورس و سرمایه است كه در دولت قبل در بورس حباب بزرگی ایجاد شد و با یك بورس سازی و در حالی كه هنوز قانون بورس كامل و ساختار جدید مستقر نشده بود در آنجا یك حباب درست و عددهای غیرواقعی اعلام شد كه عده ای ضرر كردند و عده ای سود بردند.

احمدی نژاد گفت: اما در این دولت ما واگذاری انجام دادیم كه واگذاری ها معلوم است كه از سال 73 تا 84 رقم 4705 و شش دهم واگذار شده در حالی كه از 84 تا 87 ، رقم 22037 و نه دهم واگذار شده است كه این رقم بدون سهام عدالت و بدون آن رقمی است كه مجلس تصویب كرد تا به جای بدهی دولت به سازمانهای عمومی داده شود و این رقم آن چیزی است كه در بورس مستقیم در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی افزود: تقریباً همه آن بنگاههایی كه قبل از این دولت به صورت رفاقتی واگذار شده ،دچار مشكل هستند و بنگاههایی هستند كه همه مشكل مدیریتی دارند و امروزه بنگاههایی كه دچار مشكل هستند قریب به اتفاق بنگاههایی هستند كه در قبل از این دولت با واسطه به صورت رفاقتی و اكثراً به آشنایان فروخته شده است كه همه دچار مشكل مدیریتی و كارگری هستند.

احمدی نژاد گفت: یك مورد از بنگاههایی كه در این دولت واگذار شده است ، مشكل مدیریتی ندارند چون عالمانه واگذار شده است.
مهدی كروبی در ادامه مناظره با محمود احمدی نژاد گفت: ما روی همین مسئله اول مانده ایم، واقعا ببینید این آمار و ارقامی كه حضرتعالی فرمودید (حالا من اصلا ادعای كارشناسی ندارم) ،همه كارشناسان می گویند آنها اشكالات جدی دارند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در این مناظره كه از شبكه سه سیما پخش شد ، افزود: حضرتعالی یك مقدار جرات و شجاعت زیادی داریدو اسم می برید اما من نمی توانم اسم افراد را ببرم و شما یك دفعه مثلا به آقایی مثل مهندس می گویی "یك خانمی هست، بگویم؟ بگویم؟

كروبی گفت: در همان زمان من گفتم خدایا واقعا قضیه چیست؟
وی افزود: من به جوانان بگویم كه زهرا رهنورد نام و نشانش قبل از انقلاب از خود مهندس موسوی بیشتر بود، دو تا كتاب داشت، برو وبیایی داشت، اهل فكر و اندیشه بود.

كروبی تصریح كرد: بعد از انقلاب ، سال 65 كه امام طرح شاهد را در همان فروردین برای من تنظیم كرد كه از بخش های علوم و اموزش و پرورش و همه چیز بیایند، تنها خانمی كه ما به همراه یك مجموعه فرهنگی دعوت كردیم خانم زهرا رهنور بود كه آمد و چقدر موثر بود و چقدر توانست در طرح مدارس شاهد خدمت كند.

وی افزود: واقعا من آن شب گفتم خدایا قضیه چیست؟ یك منفی به ذهن من آمد و یك مثبت.
كروبی گفت: منفی این بود كه گفتم نكند یك چیزی مثلا خدای ناكرده زن بدی است، یك مثبت هم به ذهنم آمد كه نكند حالا بگوید آقای مهندس موسوی چقدر شما سكوت می كنی، هیچ نمی گویی، حرف نمی زنی، گفتم شاید می خواهد بگوید زهرا بنی یعقوب كه در همدان بلا سرش آمد و یك خانواده مذهبی دارد.

وی افزود: وقتی گفت زهرا رهنورد، واقعا من همین طور مبهوت شدم.
كروبی خطاب به احمدی نژاد گفت: ببینید ما كه نمی توانیم اسم ببریم، شما یك مرتبه می آیی و می گویی آقای هاشمی این جوری، در حالی كه من حوصله عبارت خواندن ندارم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: یك عبارتی در روزنامه از حضرتعالی هست كه از عظمت آقای هاشمی و بزرگی آقای هاشمی موقعی كه اردبیل تشریف داشتید گفته بودید.
وی گفت:‌ می دانید كه با آقای هاشمی اختلاف داریم اما از قدیم با هم دوست و رفیق هستیم، از سالهای 46 و 47 و در زندان با هم همكاری سیاسی داشتیم، آنقدر اختلاف داریم كه آن دفعه آمد مقابل من و این دفعه هم آقای مهندس موسوی را تائید می كند و مرا تائید نمی كند.

كروبی اضافه كرد: یك دفعه حضرتعالی می فرمائید اقای هاشمی .
وی گفت: آقای ناطق هم كه از دوستان قدیمی ما و از چهره های موجه است، ما انشعاب هم كردیم ، از هم جدا هم شدیم، اما دوستی و رفاقتمان مانده است.

كروبی با اشاره مجدد به ناطق نوری افزود: چقدر در شهردار بودن خود شما نقش داشت كه حتی من هم رئیس مجلس بودم وقتی با یونسی صحبت كرد به من گفتند، زیر بار نمی رفتند، من هم كه هیچ اطلاعی نداشتم، خدا شاهد است روحیاتم این جور است كه گفتم آخر چرا؟ دیدم آقای ناطق هم دارد گله می كند و گفت ایشان سر یك قضیه مشكل دارد ، گفتم چه مشكلی دارد .

وی افزود:‌ بالاتر از روحیاتم بگویم، وقتی آقای خاتمی ایشان را به كابینه دعوت نكرد من ناراحت شدم گفتم حالا كه مبنایتان بر این است كه شهردار حتما باید باشد چرا احمدی نژاد را دعوت نكردید و آقای الویری و آقای ملك مدنی بودند.
كروبی خطاب به احمدی نژاد گفت: آخر می خواهم بگویم شما همینطور اسم می برید، من كه نمی توانم بگویم، در همین قضایا فلان فرد چه بوده است من واقعا چه جوری حرف بزنم، فكر كنم راه تنها همین است كه ما واقعا بیاییم، فكری كنیم.

وی اضافه كرد: من حتی از دولت ایشان افرادی را قبول دارم كه بیاییم برویم همین ها را بررسی كنیم وافراد دیگری هم كنارشان بگذاریم،از همان قوه قضائیه برویم بررسی كنیم ، ببینیم اینها واقعیت دارد یا ندارد.
كروبی افزود: این قضیه چگونه است؟ الان ببینید ، از اینش بگذریم می ترسم ادامه دهم به خیلی چیزها نرسم.

مهدی كروبی به سیاست خارجی دولت اشاره كرد و گفت: جنابعالی می فرمائید سیاست خارجی ما غوغا كرده است ، برادر محترم! آخر این چه غوغایی كرده است كه شما تبریك هم می گویی ، جوابت را نمی دهند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: امام یك نامه نوشت به گورباچف ، اقای جنتی هم آمد نامه شما را با نامه امام به گورباچف مقایسه كرد.
وی اضافه كرد: گورباچف هنوز در نامه ها و حرفهایی كه می زند افتخار می كند و می گوید یك نامه ای برای من آمد.

كروبی به گورباچف اشاره كرد و گفت: وزیر خارجه را كه 28 سال وزیر خارجه بود فرستاد اینجا، امام 20 دقیقه اجازه ملاقات داد و وسط حرفش پا شد و گفت اصلا من چیزی نمی خواستم بگویم من می خواستم یك دریچه ای از معنویت را باز كنم و از شیخ اشراق و ملاصدرا گفت.
وی خطاب به احمدی نژاد و با اشاره به هوگو چاوز گفت:‌هی پز می دهیم، البته من هم اگر فردا رئیس جمهور شوم با آقای چاوز رابطه را حفظ می كنم رفت و امد می كنم ، دوستی می كنم.

كروبی افزود: این گونه فرمودید كه حیاط خلوت امریكا، شما برای ما بفرمائید از این حیاط خلوت چه چیزهایی نصیب ما شد، چه بهره هایی گرفتیم.
وی اضافه كرد: شما ببینید این حیاط خلوت حضرت عالی را كه چاوز با آقای صدام ، با آقای اوباما، چنان صدام را بغل گرفت و فشار داد كه از آن فشاری كه به شما داده بیشتر است .

احمدی نژاد پرسید: صدام اوباما را بغل كرده ؟
كروبی پاسخ داد: خیر آقای چاوز ،اشكالی هم ندارد، من می خواهم بگویم او منافع ملی اش است، اما چه حیاط خلوتی برای ما ایجاد كرده است كه با شما بنشیند، با صدام هم بنشیند با اوباما هم بنشیند با دیگران هر روز بنشیند، عكس های فراوانی داریم من هم این عكس ها را خدمتتان ارائه می دهم .

مهدی كروبی با اشاره به چاوز گفت: كار خوبی هم می كند اما این چه حیاط خلوتی است، من می خواهم بگویم رابطه با آن طرف دنیا به این صورت است، مشكلات جدی پیش آمده، با ایتالیا، با خود اروپا، با خیلی كشورها.
وی گفت: وضع ما رابطه با چند تا كشور شده بعد هم می فرمائید كه تحریم اثری ندارد، اگر تحریم اثری ندارد،ما به همین بحث های سیاست خارجی اشكال داریم.

كروبی افزود:‌من یك عبارتی را لازم است بخوانم این عبارت باید خوانده شود چون این ملعون (رئیس سابق موساد) گفته بخوانم. (حالا من صهیونیست هم می شوم چون عبارتهای او را می خوانم)
وی اضافه كرد:(رئیس سابق موساد گفته است)اگر صدها میلیارد دلار از سوی موساد خرج شده بود تا كسی منافع اسرائیل را تامین نكند احدی بهتر از احمدی نژاد نمی توانست این خدمت را انجام دهد و در ادامه مصاحبه خود با تلویزیون عربی اسرائیل گفت، هیچ كسی بهتر از احمدی نژاد تامین كننده منافع اسرائیل نیست و در ادامه مدعی شد وجود احمدی نژاد برای اسرائیل یك معجزه ، یك هدیه گرانبها و حتی الهی است و هر جمله ای كه او علیه اسرائیل می گوید كار اسرائیل را در جهان آسان می كند.

كروبی خطاب به احمدی نژاد گفت:‌بالاخره این چیست؟ چه می گویند؟ آیا آنها فكر می كنند شما قهرمان جهان شده ای؟
وی افزود:‌آقای احمدی نژاد عزیز! برادر من! وهم و خیال و اینها نیست، پیام خمینی تا پیام احمدی نژاد زمین تا آسمان فرق دارد.

كروبی اضافه كرد: یك جایی بی اعتنایی بود به ما می گفتند نروید، دیگر اهانت به شما می شود ، من خودم به دو كشور می خواستم بروم كه گفتند معمول ما نیست رئیس مجلس كه می اید با رئیس جمهور ملاقات كند گفتم نمی ایم و وقتی رفتم ایتالیا به وزیر وقتمان گفته بودند در حد رئیس جمهوری از فلانی تجلیل كردیم .

وی گفت : كسی مهدی كروبی فرزند احمد را تجلیل نكرده است مهدی كروبی یعنی جمهوری اسلامی.
كروبی گفت : وقتی شما می روی یعنی جمهوری اسلامی وقتی شما می روی حوادث تلخ برای ما پیش می اید این جور برخوردها می شود خوب اینها سبك است برای ما چه بركتی دارد كه شما به این صورت می روی و بعد هم می گویی ما داریم انقلاب می كنیم جهان را مدیریت می كنیم. چه می فرمائید ؟ می فرمائید همین جا باز هست خواهش می كنم 20 تا از ان كشورها را برای من بشمار می گوید ما با 100 كشور رفته ایم كه به ما گفته اند الگوی مدیریتان را بدهید اخر این الگوی ما چیست ؟ چه الگویی توضیح دهید ما هم بفهمیم.

این نامزد ریاست جمهوری گفت : كلاس ابتدایی هستم اصلا اكابری هستم ، خواهش می كنم این توضیحات را شما به ما بده، الگویی كه شما درست كردید چیست كه دنیا شیفته شده است و نمی داند و می گوید 100 كشور خواسته الان به شما می گویم 20 تا از انها را بشمار اینجا انهایی كه به ما می گفتند كجایند ؟ كه الگو خواسته اند اخر این طور كه نمی شود حرف زد كشوری كه شاهدش هستیم و می بینیم.

كروبی افزود: می رویم سر سیاست خارجی، عربها ، می نشینی آنجا و عكست را هم می زنند عكس جنابعالی هست و زیر ان هم در نشریه شان خلیج عربی زده اند بالا سر هم حضرتعالی را گذاشتند و ما ان وقت بزنیم تو سرمان و واقعیت هم دارد و بگوییم كه خلیج فارس است ، 500 سال قبل از میلاد مسیح خلیج فارس بوده الان هم خلیج فارس است برای همیشه هم خلیج فارس است.

این عظمت وزارت خارجه ماست ، این سیاست خارجی مهم و موفق ماست.
كروبی اظهار داشت : یك حرفهایی كه می زنند كم كم دیگر آنقدر پررو شده اند كه به ما می گویند در صورتی ما در ایران برای جشن ورزشكاری جهان اسلام شركت می كنیم كه خلیج بنویسید و فارس ننویسید.

مجری :خیلی متشكرم.
كروبی : چقدر شد ؟
مجری: 10 دقیقه و 35 ثانیه.

محمود احمدی ن‍ژاد در ادامه مناظره با مهدی كروبی گفت: شما نگفتید پول شهرام جزایری را برای چه منظوری گرفته اید.
كروبی افزود:‌ چقدر خوشم آمد از هوشت، شما جواب اردبیل و اینها را ندادید مخصوصا جواب ندادم.
احمدی نژاد گفت: من كه می گویم هر سندی هست دستگاه قضایی پیگیری كند.
كروبی افزود: حالا اردبیل، بفرما هست یا نیست، نه شما یك سوال كردی من هم سوال كردم.

احمدی نژاد گفت: 300 میلیون را شما گرفتید در دستگاه قضایی هم اثبات شده حكم هم صادر شده، شما هم نفوذت اگر در دستگاه قضایی 100 برابر من نباشد كمتر نیست.
وی افزود: اگر یك مورد بنده سفارش شده ام یا سفارش كرده ام اعلام كنند همین جا می گویم فردا اعلام كنند.

احمدی نژاد گفت: شما بدترین توهین ها را به من كردید حتی همسر من كه نقشی در این قضیه ندارد عكسش را در روزنامه تان انداختید و توهین كردید.
محمود احمدی ن‍ژاد گفت:شما اگر یك برگ سند علیه من داشتید در روزنامه خودتان چاپ می كردید.

وی افزود:‌ در موضوع شهرداری آقای لاری می خواست پرونده سازی كند، آمدند به من گفتند برو كنار، گفتم هر چه از من دارید بزنید در روزنامه.
احمدی نژاد گفت: الان هم به جنابعالی می گویم هر چه از من، خانواده من دارید بزنید در روزنامه و پای آن بایستید مرد و مردانه هر چه دارید هر پرونده ای از من هست بزنید مردم بدانند رئیس جمهور چه كسی است.

وی افزود: من می گویم همه اموالمان را با ستادهایمان و وزرا اعلام كنید هر چی تقلبی بود قوه قضائیه بگیرد بالاخره شما نگفتید این 300 میلیون چی شد.
نامزد دهمین دوره ریاست جمهوری گفت: شما اسم بردید گفتید آقای محصولی من هم گفتم یك تومان ایشان از هر بانك وام گرفته بود‌ مال شما ،تمام شد این جواب ادعاهای جنابعالی.

محمود احمدی ن‍ژاد گفت: اما راجع به اسرائیل، رژیم صهیونیستی كه من ننگم می آید كه اسم آن را بكار ببرم، امام یك جمله قشنگی فرمود گفت ((اینها اینقدر نجس هستند كه اگر خودشان را به بحر محیط هم بزنند آن هم نجس می كنند)) در زمان جنگ آمدند همچنین ادعایی كه الان آقای كروبی خواندند كردند برای اینكه بگویند ملت ایران با اسرائیل ارتباط دارد.

وی افزود:‌ آمدند گفتند ایران از اسرائیلیها سلاح خریده است همان موقع امام آمدند این جواب را دادند من جواب امام را به آقای كروبی می دهم.
احمدی نژاد گفت: من 2 سوال كردم راجع به رژیم صهیونیستی شما چرا ناراحتید من گفتم این هولوكاست كجا واقع شده است چرا جواب آن در فلسطین است، اگر واقع شده است چرا اجازه نمی دهید مشخص شود حتی پدر اروپاییها درآمده است شما چه حرفی می زنید.

وی افزود: شما رفتید ایتالیا تحویلتان گرفتند نوش جانت از نظر من دنیا تنها چند كشور اروپایی و امریكا نیست.
نامزد دهمین دوره ریاست جمهوری گفت: جناب آقای كروبی برگردید به مواضع امام این همه انحراف از مواضع امام از شما بعید است.

محمود احمدی ن‍ژاد گفت: 4 كشور اروپایی تحویل نگرفتند اولا من گفتم به 60 كشور رفتم وزارت خارجه فردا منتشر می كند 60 رئیس جمهور اینجا آمده است.
كروبی افزود:‌ 2 تا از این كشورها را بگو 5 تا از آنها كه الگو خواستند.

احمدی نژاد گفت: جناب آقای كروبی شما صحبت كردید من كه.
كروبی افزود: من عذرخواهی می كنم.
احمدی نژاد گفت: من مورد مشخص به شما می گویم اصلا بنده انشاء‌الله اگر دور بعد مردم به من رای دادند هرگز از سیاست خارجی جنابعالی و آقای خاتمی پیروی نخواهم كرد اینجا به صراحت بگویم چون به ضرر كشور می دانم هسته ای را دادند، محور شرارت هم شدند، تعهد هم دادند الان همه چیز برگشته است.

محمود احمدی ن‍ژاد گفت: من آماده ام یك جلسه تشریف بیاورید برای شما توضیح می دهم شما می گویید آموزش بده، من به عنوان شاگرد به شما توضیح می دهم.
وی افزود:‌ اما یك جمله می گویم امروز در دیپلماسی، دیپلماسی عمومی حرف اول را می زند خواهش می كنم بروید مطالعه كنید به دوستانتان هم كه اطلاعات را تهیه می كنند اینها را تذكر بدهید.

احمدی نژاد گفت: دیپلماسی عمومی یعنی باید افكار عمومی را بگیرید دستتان مگر آقای اوباما پریروز چه گفت، اینها آثار چیست، دلش برای ما سوخته است یا اینكه دیپلماسی كشور موجب شد.
وی افزود: 4 سال قبل آقای بوش می گفت ما باید ایران را براندازیم الان آقای اوباما می گوید ما بدون ایران نمی توانیم هیچ كاری را بكنیم همراهی ایران را می خواهند.

نامزد دهمین دوره ریاست جمهوری گفت: چطور شما انكار می كنید پیروزی ملت را كه امروز جایگاه ایران در دنیا بالا رفته، می گویید ایتالیا ناراحت است خوب باشد مگر ایتالیا ملاك ماست.
محمود احمدی ن‍ژاد گفت: آقای بوش هم همین حرف های شما را می زند و می گفت ایران چرا مقاومت می كند چرا هسته ای می خواهید،‌بروید به كارهای دیگرتان برسید هسته ای به ضرر شماست چرا مقاومت می كنید و علیه رژیم صهیونیستی حرف می زنید شما هم دارید همان حرف را می زنید.

وی افزود:‌ شما هم دارید می گویید رابطه با همه جا به هم خورده است با كجا به هم خورده است فراموش كردید در دولتهای قبلی چه اتفاقاتی می افتاد.
احمدی نژاد گفت: درباره خلیج العربیه من پاسخ شما را نمی دهم من ارجاع می دهم به اساتید زبان عرب، دولل خلیج العربیه بر می گردد به اول نه به خلیج، آنها نمی گویند خلیج عربیه می گویند خلیج عربی من متاسفم چند جا گفتید دوستانتان هم گفتند اجازه بدهیم اساتید عرب و زبان عربی این مسئله را تشریح كنند.

وی افزود: رئیس همان كشوری كه ما رفتیم بلافاصله مصاحبه كرد و گفت كشورهای عربی این را می گویند و ایران این را می گوید و حق با ایران است.
نامزد دهمین دوره ریاست جمهوری گفت: جناب آقای كروبی ما قویترین دیپلماسی را بكار گرفتیم و از آن حمایت می كنیم.

محمود احمدی ن‍ژاد گفت: من به خانم رهنورد احترام می گذارم من 2 بار از آقای موسوی پرسیدم ایشان فكر كرد یك فرد دیگری را می گوییم، من آنجا گفتم دیگر نمی خواهم تكرار كنم بحث ما درباره نحوه استادیاری و دانشیار شدن است كه برای همه یكسان است نمی توان گفت فردی انقلابی بوده است پس باید حق بالاتری داشته باشد این را قبول نداریم همه هم محترم و عزیزند.

وی افزود:‌ اقای كروبی شما در سال 65 رئیس حج بودید آنجا سخنرانی می كنید اعلام می كنید راه نجات فلسطین بسیج عمومی و جنگ مسلحانه با اسرائیل است و جمهوری اسلامی ایران با همه امكانات خود حاضر است در این مبارزه بصورت جدی و فعال شركت كند در این رابطه 300 هزار نفر در گردانهای قدس سازمان دهی شده اند، سوال من این است شما چه كاره این نظام بودید كه این را اعلام كردید.

احمدی نژاد گفت: الان مواضع سیاست خارجی ما هم مورد تایید ملت است هم مورد تایید مجلس هم مورد تایید رهبری است بقیه چه كاره هستند.
وی افزود: اگر بنا بود رژیم صهیونیستی جایزه می داد باید به این موضع شما می داد، جناب آقای كروبی شما از آن موضع رسیدید به این موضع كه وقتی من راجع به هولوكاست دو سوال منطقی مطرح می كنم من را به جای رژیم صهیونیستی محكوم می كنید.

نامزد دهمین دوره ریاست جمهوری گفت: به نظرم مواضع تغییر كرده است من شما را دوست دارم امریكایی ها ناراحت شدند شما هم ناراحت شدید و اعتراض می كنید.
محمود احمدی ن‍ژاد گفت: یك شاخص دیگر اقتصاد نسبت صادرات واردات است همینطور نسبت به درآمدهاست، از سال 63 آمار این شاخص دولت به دولت وجود دارد نسبت واردات به صادرات نفت و گاز یعنی چقدر درآمد نفتی داشتیم چقدر واردات كردیم، از دولت دوم 64 تا 67 بیش از درامد ارزی واردات شده است، یعنی یا از خارج قرض كردند یا از بانك مركزی، در دولت های گذشته هم اینطور بوده است بالای صددرصد.

وی افزود:‌ در این دولت نسبت واردات به صادرات نفت و گاز 83 درصد شده است و نسبت واردات به درامدهای ارزی 63 درصد شده است یعنی صادرات غیرنفتی ما رشد جهشی كرده است و درامد ارزی ما ذخیره شده و امروز ذخایر بانك مركزی بالاترین و مطمئن ترین در طول تاریخ كشور است.

احمدی نژاد گفت: فكر می كنم با هیاهو و اتهام نمی توان كشور را اداره كرد، كشور باید براساس منطق و عالمانه اداره شود.
وی افزود: رئیس جمهور باید خودش كارشناس ارشد باشد شما از كجا متوجه می شوید دو كارشناس دو حرف متناقض زده اند بنابراین رئیس جمهور باید صاحب نظر باشد.

نامزد دهمین دوره ریاست جمهوری گفت: ماجرای شهرام جزایری فراموش نشود.
مهدی كروبی در ادامه مناظره تلویزیونی با محمود احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره جنگ مسلحانه در فلسطین با اسرائیل گفت: اولا سال 65 حتما من درباره اینكه لشكر قدسی وجود داشته یا نداشته است ، چنین چیزی من نگفتم، همیشه آنجا كه صحبت می كردم براساس سیاست امام (ره) بود كه صریح می گفت سیاست نه شرقی نه غربی است.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: براساس مبنای حرف امام (‌ره)می گفتم می خواهیم راهپیمایی انجام دهیم ما جهان اسلام را می خواهیم ببریم مقابل این دو تا! بنابراین اصلا جنگ مسلحانه نبود و بنده هم خبر نداشتم.
كروبی گفت: اگربحث منافع ملی نبود سلسله مسائلی را می گفتم كه مواردی هم بود كه بر خلاف دستور امام (ره) تحركاتی شد و امام جلویش را گرفت.

كروبی گفت: سال 65 متاسفانه مسئله ای پیش آمد كه یك هواپیما از ما گیر افتاد و معلوم شد كه مواد منفجره داخلش نگه داشتند، بنده هم از هیچ خبر نداشتم اما با قاطعیت ایستادم تا همه آنها را گرفتم و آوردم البته سه تا از آنها آنجا ماندند كه اصلی بودند.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در رابطه با كارشناسان كه جناب آقای احمدی نژاد گفتند یك سوال من را جواب ندادید من ده تا سوال كردم كه شما یكی را هم جواب ندادید.
وی افزود: من می گوییم قوه قضائیه شما می گویید پرونده اردبیل اینه،‌من به شما عرض می كنم كارشناسان خودتان از جمله آقای دانش جعفری، افروغ، خوش چهره و رهبر كه همه از یاران شما بودند اینها همه از دور شما رفتند.

نامزد دهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ فرمودید كه به جریانی وصل نیستید چرا آقای نقدی، شریعتمداری، آیت الله مصباح یزدی و آیت الله جنتی اینها همه دوستان شما هستند اشكالی هم ندارد بنابراین شما به یك مجموعه خوبی وصل هستید.
كروبی افزود: آیت الله جنتی كه حتی حق استاد و شاگردی را فراموش می كند و می گوید(نوشته های) ایشان مثل نوشته های امام (ره) است و باید به داخل كتاب ببریم تا تدریس شود.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت:من انقلابی هم هستم، انقلابی ریشه دار و حساب شده، من می گویم باید حساب شده حرف بزنیم اگر نسنجیده حرف زدیم دشمن تراشی می كنیم.
وی افزود: من به دولت كار ندارم همیشه از خودم دفاع می كنم چه آن موقع كه در مجلس بودم و چه در محضر رهبری.

كروبی گفت: می گفتم باید انرژی صلح آمیز هسته ای را بخواهیم و پافشاری و دفاع هم بكنیم اما مذاكرات را قطع نكنیم.
وی افزود: همیشه گفته ام الان هم می گوییم به من گفتند تعلیق؛ گفتم نه، حتی گفتم سیاستگذاری با رهبری است.

نامزد دهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ هر چه گفتم در چارچوب نظام گفتم نه مذاكره كننده بودم و نه در جلسات حضور داشتم و از مذاكرت هم وقتی مطلع می شدم كه گزارشی می دادند یا ما را دعوت می كردند.
كروبی اضافه كرد: چه در شورای عالی امنیت ملی كه رئیسش رئیس جمهور است و چه در محضر رهبری ما هم نظراتی می دادیم.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره هولوكاست گفت: ما می گوییم در هولوكاست بالاخره آیا قضیه ای شده یا نشده، حالا شما از چه دفاع می كنید؛‌شمااز هیتلر دفاع می كنید آیا فكر می كنید از وجود مقدس امام زمان (عج) دفاع می كنید.

وی ادامه داد : اما این حرفتان صحیح است كه می گویید فلسطینی ها از سرزمینشان آواره شده اند ما هم از اول گفته ایم كه فلسطینیان باید به سرزمینشان برگردند.
مهدی كروبی گفت: پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران هم این است كه رفراندوم برگزار شود ما معتقدیم كه مسئله را آنقدر بزرگ و رسمی نباید بكنیم.

وی افزود: در مسئله جزایری كه آقای احمدی نژاد دو سه بار روی آن تاكید كردند عرض می كنم كه حتی دوستان به من گفتند هر كسی اسمی از ما برد كه نزدیكان شما هستند اصلا وارد بحث نشوید من نیز روحانی هستم و اجازه هایی از امام(ره) دارم كه هیچكس این اجازه ها را ندارد.
نامزد دهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ پرونده به قبل از ا نقلاب برمی گردد كه كمیته ها تقسیم شد و كمیته انقلاب اسلامی به آقای مهدوی، كمیته جهاد به آقای ناطق، كمیته سپاه به مرحوم لاهوتی و كمیته امداد هم به من دادند.

كروبی اضافه كرد: كمیته امداد برای اقشار آسیب پذیر و در راسش برای خانواده مجروحان و شهدا بود من این كار را انجام می دادم كه هر روز صبح می رفتم از آیت الله صانعی پول می گرفتم قبلا هم پول تحصن ها هم با من بود یكی دو بار به شیراز و خوزستان رفتم و پول بردم.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری كروبی گفت: وقتی امام وارد شد 7 میلیون پول نزد من بود 7 میلیون آن موقع.

وی افزود: من شدم مسئول كمیته امداد و امام نیز به تدریج احكام دیگری به من داد و من شهرت پیدا كردم.
مهدی كروبی گفت: از بیرون هم پول می آمد از مسلمانان داخل و خارج، اموال مصادره شده را نیز به من می دادند كه بین مردم تقسیم كنم از دولت هم نبود حساب ها جدا بود.


وی افزود: درباره آقای جزایری هم ، من عادت ندارم همیشه از خودم هزینه می كنم ، افرادی آمدند پیش من و جزایری را آوردند او دو مرتبه به من پول داد كه 300 میلیون تومان بود 200 میلیون تومان هم نیست حتی اگر یك میلیارد تومان هم بود، می گفتم چون صداقت دارم.

نامزد دهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ آقای جزایری چیزی از من نخواست الان هم بعضی افراد به من پول می دهند بنده كه پول نفت یا تراكم شهرداری ندارم كه خرج كنم بنده پول را از مردم باید بگیرم و خرج كنم.

مهدی كروبی افزود: حتی تلفن كه معمول است به خود ایشان (احمدی نژاد)‌ كه شهردار بود برای مسكن نمایندگان تلفن كردم.
مهدی كروبی گفت: خوشبختانه جزایری هیچ چیز از من نخواست كه به كسی تلفن كنم چون من عادتم این است از آقای قالیباف بپرسید كه چندبار به او تلفن كردم.

وی افزود: یك پولی به من دادند و من خرج كردم مهمتر این است كه رهبری در این باره چه نوشته است.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه كرد:با اینكه آیت الله شاهرودی از نظر رهبری و همه ما عزیز است اما (رهبری) برداشتند زیر آن نامه به حالت توبیخی به خط خودشان نوشتند" آقای شاهرودی این چه شیوه كاری است كه كسی پول بدهد به فردی و آن فرد هم پول را در كارهای معمول خرج كند موجه هم هست نه او چیزی خواسته و نه این چیزی خواسته است در شان قوه قضائیه نیست كه این كار را بكند.

آقای احمدی نژاد در ادامه این مناظره پاسخ آقای كروبی را درباره دریافت پول از شهرام جزایری ناكافی دانست و گفت: بالأخره ما پاسخ آقای جزایری را دریافت نكردیم، اینكه شما، امام و رهبری و همه را هزینه می كنید برای اینكه از یك آدمی كه در زندان است، محكوم شده (دفاع كنید).

محمود احمدی نژاد گفت: فسادها همین طور شكل می گیرد، 300 (میلیون) به آن وام می دهند، 200 (میلیون) تومان به اون آقا وام می دهند، 50 (میلیون) به آن یكی وام می دهند و هر كاری كه می خواهند در این كشور می كنند، من تعجب می كنم كه جنابعالی چطور متوجه نشدید این پول چیست؟ هر كس هر پولی كه داد می گیرید؟ ولو پول حرام؟ ولو پول خلاف قانون؟ این چه توجیهی است كه می گویید امام به من گفته است. آن موقوع كه شما پول را گرفتید مسئول كمیته امداد نبودید، مسئول بنیاد شهید هم نبودید، مسئول حج هم نبودید، یك روحانی هستید خیلی محترم مثل بقیه.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه افزود: من دو سؤال دیگر از جنابعالی دارم، می گویند وقتی در بنیاد شهید مسئول بودید در آنجا زندان درست كرده بودید، افراد را زندانی می كردید و افراد در آنجا كتك زده می شدند، این را تشریح كنید. آیا از امام اجازه داشتید؟ از رئیس قوه قضائیه اجازه داشتید؟ چطور شما زندان درست كرده بودید و افراد را در بنیاد شهید محبوس می كردید؟

وی اضافه كرد: یك سؤال دیگر هم دارم، بالأخره من گفته ام اموالم را اعلام كنند، من خواهش می كنم، آقای كروبی هم اعلام كنند اول انقلاب خانه شان كجا بوده و چقدر بوده و الآن كجاست و چقدر است، ببینیم از كجا آمده است. من همان اول اعلام كردم و الآن هم اعلام می كنم، بنده حقوق معلمی می گیرم و گرفته ام، تمام پرونده من از الآن دست قوه قضائیه باشد اعلام هم كرده ام اگر در زندگی من، همسرم و فرزندانم مشكلی هست آن را بدون اجازه من منتشر كنند تا همه بدانند.

آقای احمدی نژاد افزود: زندگی من معلوم است، یك باب خانه دارم، حساب های بانكی ام را هم اعلام كرده ام، فقط حقوق دولت می گیرم، درآمد دیگری ندارم، البته در دانشگاه پژوهش می كنیم و كارهای دیگر می كنیم و دریافتی دانشگاه است، این را دارم. آقای كروبی هم بفرمایند كه این خانه شان چطوری آمده است، ایشان همیشه مسئول بودند، آیا همان پول هایی كه امام اجازه دادند برداشتند یا نه امثال آقای شهرام جزایری ها دادند یا نه اگر فعالیت اقتصادی می كنند بگویند ایشان مسئول بوده فعالیت اقتصادی هم كرده است.

مهدی كروبی در ادامه مناظره با آقای احمدی نژاد درباره شهرام جزایری گفت:
اولاً آقای جزایری كه به من پول داده است ، هیچ وقت تحقیق و تفحص نمی كنیم كه ببینم كه این پول از كجا آمده است البته اگر بدانم فاسد است ، نمی گیرم.
این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود : اگر بدانم چیزی از ما می خواهد ، دقت می كردم و نمی گرفتم اما یك كسی و آدم معتبری آمد و خواست كمك كند می گیرم و الآن هم اگر بیاورد ، می گیرم اما اگر موردی داشته باشد ، جلوگیری می كنم.

وی گفت : درباره مسایل مالی خودشان كه می فرمایند و یكی از نكاتی كه درباره ایشان مطرح است الان مواد هم است و این هفته انتخابات بگذرد برملا می كنیم.
كروبی گفت : اقای احمدی نژاد می خواسته است 700 میلیون دلار از دولت به یك آقایی بدهد و رهبری جلوگیری كرده است ، اصلاً یكی از اختلافات با بانك مركزی همین بوده كه حواله می داده اما بانك نمی داده است و دعوا شد.

وی افزود : ‌به بانك مركزی می رفتند و بانك هم می گفت نمی دهم و نمی توانم بدهم ؛ فردا گریبانم را می گیرند ، می گفتند اجازه داریم ، بانك هم می گفت ، اجازه رهبری را بدهید تا همان را سنجاق كنیم.

كروبی گفت : از ایادی و نزدیكان ایشان چه كسانی امروز زندان هستند ،ایا زندان نیستند؟
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: قضایای آقای علی آبادی و اطرافیانش چیست؟ شما ما را مجبور كردید كه این حرف ها را می زنیم ، چون از نزدیكان شما الآن زندان هستند و بعضی از آنان را با زور آزاد كرده اند.

كروبی به احمدی نژاد گفت : شما می گویید آمار و اطلاعات ما ( منتقدان و رقیبان) درست نیست ، خوب ما چه كار كنیم، هر چه ما می گوییم شما حرف خودتان را می زنید؟ اما درباره درآمد های نفتی می گویند كل درآمد دولت سازندگی و دولت توسعه سیاسی به اندازه سه سال و نیم شما بوده است.
وی اظهار داشت : این همه پول نفت 100 دلاری ، نفت 80 دلار كجاست؟ این پیشرفت هایی كه شما می گویید؟ به خدا من خرم آباد بودم و همه طرح هایت مانده است.

دكتر محمود احمدی نژاد در ادامه خطاب به طرف مقابل این مناظره گفت: خوب باز هم قانع نشدیم بالأخره موضوع آقای شهرام جزایری چه شد؟ چطوری شد؟ موضوع مسكن شما چطوری یك دفعه یك مسكن 100 متری تبدیل شد به چندصد متری آن هم در بهترین نقطه تهران.
كروبی در این هنگام پاسخ داد: چه ربطی دارد؟

احمدی نژاد در ادامه گفت: بالأخره من از شما سؤال كردم و پرسیدم.
كروبی ادامه داد: اگر اجازه دهید توضیح می دهم.
احمدی نژاد افزود: جناب آقای كروبی بالأخره معلوم است.

كروبی در ادامه اضافه كرد: آخر باید كاری كنیم، باید ببینیم حرفی كه می زنیم راست است یا نه؟ و الا من می گویم پرونده این طوری كه شما می گویید ، نیست.
مجری در این هنگام در تذكری گفت: تنظیم وقت به هم می خورد.

كروبی افزود: هفته آینده ان شاء الله انتخابات كه تمام شد.
احمدی نژاد در ادامه این مناظره اضافه كرد: جناب آقای كروبی من از شما می خواهم اگر بنده خواستم 700 میلیون دلار به كسی بدهم بانك مركزی گفته است باید اجازه رهبری بیاید و ممنوع است، فردا در روزنامه تان منتشر كنید چرا هفته دیگر؟

احمدی نژاد در بخش دیگری از این مناظره گفت: شما به همسر من كه هیچ نقشی نداشته است در روزنامه تان تهمت زدید، شما از زیرمجموعه خود خبر ندارید؟ بسیار خوب من می گویم رئیس جمهوری، شخصی كه می خواهد رئیس جمهور شود از زیرمجموعه و روزنامه ای كه صاحب امتیاز آن است خبر ندارد، آن وقت می خواهد كشور را اداره كند.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مهدی كروبی گفت: من به شما، لباس شما، ریش سفیدتان و به سوابق شما احترام می گذارم، شما خبر ندارید عكس همسر من را چاپ و به وی توهین كردند، شما بروید مراجعه و دنبال كنید.

مهدی كروبی در پاسخ به احمدی نژاد افزود: شما مقابل یك مرد شریف و نجیب عكس زنش را این جوری نشان می دهید انتظار دارید همه چیز به هر كسی بگویی، اما كسی چیزی به شما نگوید.
مجری (پورحسین) دوباره تذكر می دهد صحبت پایانی با آقای احمدی نژاد است.

احمدی نژاد در ادامه با طعنه خطاب به طرف مقابل این مناظره اضافه كرد: شما اگر می خواهید بگویید، می خواهید از وقت من هم استفاده كنید.
پورحسین افزود: بعد از انتخابات می شود در یك گفتگو در این باره صحبت كنید.

احمدی نژاد در ادامه گفت: حدود سه هفته پیش بروید بخوانید و گزارش بگیرید.
كروبی اضافه كرد: حالا حضرت عالی بفرمایید چه بوده است؟ خواهش می كنم، من بی اطلاع هستم.

احمدی نژاد در پاسخ به كروبی می گوید: من وقت خودم را می خواهم خودم استفاده كنم.
محمود احمدی نژاد در ادامه مناظره با مهدی كروبی گفت: منزل را توضیح ندادند ،ایشان شهرام جزایری را توضیح ندادند ، زندان را توضیح ندادند و اعلام نكردند آیا حاضر هستند اموال اطرافیان خود ، رئیس ستاد و دوستان و همه كسانی را كه در ستادش كار می كنند ، اعلام كنند كه همه در جریان باشند؟

وی افزود: می خواستند 20 میلیارد تومان در انتخابات به مخابرات بدهند تا به مردم اس ام اس بدهند كه رئیس ستاد آقای كروبی به مخابرات رفته بود و مخابرات هم اعلام كردكه ما اس ام اس عمومی نداریم.
احمدی نژاد در بخش پایانی این مناظره كه از شبكه سه سیما پخش شد ، گفت : طبق برآوردها بیش از صد میلیارد تومان هزینه تبلیغات آقای كروبی است كه اینها را به مردم بگویند از كجا آمده است؟ چه جوری آورده اند؟ به مردم توضیح بدهند ،شما باید به مردم توضیح بدهید كه چه كردید؟

این نامزد ریاست جمهوری گفت : این دولت در خدمت مردم است و با كارشناسی فعالیت می كند.
وی گفت: بنده بیش از هزار ساعت جلسه با كارشناسان اقتصادی و استادان اقتصادی داشتم و ممكن است دو تا سه یا 10 تا 20 نفر مخالف نظر بنده باشند كه ما هیچ وقت آن را رد نمی كنیم اما من جلسات ده نفره ، 20 نفره ، 50 نفره طولانی مدت 5 ساعت داشته ام.

احمدی نژاد افزود : جناب آقای كروبی! رئیس جمهور باید خودش كارشناس ارشد باشد ، اینكه هر چه بپرسیم بگویند كارشناسان نظر بدهند ، خب؛ كارشناسان رئیس جمهور بشوند نه اینكه كس دیگری رئیس جمهور شود و كارشناسان اداره كنند و آن هم با این وضع كارشناسی در كشور ما!؟ همه جای دنیا نظرات شخصی در كارشناسی اثر دارد.

وی افزود : نظر كارشناس كه وحی منزل ( نازل شده) و یك چیز مطلق نیست ، این كارشناس را وسط انداخته اند و با آن بازی می كنند.
احمدی نژاد گفت: اما شما در فیلمتان دوباره به دانشجویان ستاره دار اشاره كردید. من آمارش را دارم. این در دوره آقای معین كه متأسفانه اطلاعیه هم داده است ، این آمار سال به سال از سال 78 چند نفر ستاره دار بودند و سال 82 بیشترین تعداد یعنی دو هزار و 584 نفر و آخرین سال در این دولت یعنی در سال 1385 حدود 224 نفر بود كه ما لغوش كردیم.

این نامزد ریاست جمهوری گفت : شما چهار نفر را ( در فیلم ) می آورید كه می گویند ما ستاره دار هستیم ، ستاره را وقتی لیست قبولی منتشر می كنند كنارش می نویسند و روی پیشانی كسی نمی نویسند.
احمدی نژاد خطاب به كروبی گفت : بحث گشت ارشاد را مطرح كردید ، اهل سنت و اقوام را دیشب مطرح كردید كه من توضیح دادم ، رفتار دولت معلوم است.

وی اظهار داشت : من دو سه جمله خطاب به ملت درباره اینده می گویم . شما بالاخره این دولت را برگزیدید و این دولت با همه توان در خدمت شما بوده است. من اعلام كردم و اكنون نیز اعلام می كنم آقای كروبی و دوستانش هر گونه تخلف مالی از این دولت و وزرای بنده ، فرزندان و همسر من را در روزنامه ها منتشر كنند به شرط اینكه پای آن هم بایستند و همین طوری كلی حرف نزنند.

احمدی نژاد تاكید كرد : ما به سمت آینده حركت می كنیم به فضل الهی در آینده این نرخ تورم كاهش پیدا خواهد كرد و به یك رقمی خواهد رسید كه این را تمام تحلیل های اقتصادی می گوید. (ما) رشد اقتصادی و سازندگی را حفظ كردیم .

وی گفت: برای اشتغال در آینده سه برنامه اساسی داریم. بنگاه های كوچك ، بزرگ و زمینه های سرمایه گزاری ، هفت طرح بزرگ اصلاح ساختار اقتصاد را آماده كرده ایم كه بخشی در مجلس است و بخشی نیز می آید.

احمدی نژاد گفت : همه زیرساخت های لازم و نهادها را برای اجرای اصل 44 فراهم كردیم . 14 نهاد دراین مدت كوتاه تشكیل و 42 آیین نامه نوشته شد ،‌ در این دولت نشان داده شد كه ملت می تواند.
وی افزود: ظرفیت های ملت تازه در حال شكوفایی است ، در علم و فن آوری ، سیاست ، فرهنگ و اقتصاد و به فضل الهی دولت موانع را بر می دارد و از مردم پشتیبانی خواهد كرد.

احمدی نژاد گفت : برای مسكن، طرح های ما امسال به شكوفایی می رسد. قرار است قیمت مسكن را ساماندهی كنیم و مسكن مهر را تحویل دهیم و وام بانكی نیز در بانك مسكن ، تصویب شده است.
وی افزود: منابع به خود مردم واگذار می شود كه مسكن بسازند تا قیمت ساخت پایین بیاید ، یك امتیاز ویژه برای مسكن جوانان داریم، برای اشتغال جوانان برنامه داریم و اینها را به فضل الهی دنبال خواهیم كرد.

احمدی نژاد گفت: چهار سال دوستان هر چه خواستند ،گفتند. ما تحمل كردیم ،حوصله كردیم و پاسخ ندادیم.
وی افزود : در همین روزنامه آقای كروبی! صدها تهمت زده شد. ما مطلقاً پاسخ ندادیم و كار كردیم كه بعضی می گویند چرا پاسخ ندادید.

وی گفت : در شرایطی كه كشور در محاصره نظامی دشمن بود و در تحریم و فشارهای سیاسی بود ، اگر ما می خواستیم وارد بگو و مگوها شویم چه اتفاقی می افتاد؟ نه این حجم سازندگی اتفاقی می افتاد و نه این شاخص های خوب را در اقتصاد می داشتیم، نه ما هسته ای می شدیم و نه در سیاست خارجی به اوج عزت می رسیدیم.

احمدی نژاد گفت: البته اینطور نیست كه اكنون مشكل نداریم ، اكنون هم مشكل داریم اما مشكلات را كم می كنیم.
وی افزود: مسیر ما همان مسیر است در خدمت و در كنار مردم و شعار ما سلامت است. پاك ترین دولت این دولت است . خادم ترین دولت این دولت در كنار مردم است.

احمدی نژاد گفت: یك تخلف اگر (از دولت) داشتند فلك را كر (ناشنوا) می كردند. این خوشبختانه وجود ندارد. راه روشن در كنار ملت است و به یاری خدا عالمانه ، صادقانه ادامه خواهیم داد و به فضل الهی ایران باید بهترین كشورهای جهان باشد و می تواند و در مدیریت جهان باید نقش اساسی و تعیین كننده داشته باشد. باید عزیزترین كشور جهان و پیشرفته ترین باشد و این چشم انداز ماست.

احمدی نژاد گفت: ما باور داریم كه ملت ایران می تواند. از نگاه دشمن به ملت نگاه نمی كنیم. ما می گوییم ملت ما توانمند است و باید در بالاترین جای جهان قرار بگیرد.
از همه ملت فداكار ایران به خاطر همه خوبی ها ، فداكاری ها و نیز بزرگواری ها تشكر می كنم. ما انشاء ا... سفرهای استانی را در خدمت مردم ادامه می دهیم.

وی افزود: اكثریت مردم در این چهار سال ما را حمایت كردند اما من هیچ حزبی و گروهی ندارم و ریالی هم در انتخابات نه خرج كردم و نه دارم كه خرج كنم و از ملت عزیز می خواهم كه اجازه دهند در این چهار سال نیز در خدمت ملت ایران باشم.

Download

خبرهای مرتبط

·                  مناظره امشب: موسوی و كروبی

·                  مشروح مناظره انتخاباتی میرحسین موسوی و محسن رضایی +فایل تصویری

·                  مشروح مناظره انتخاباتی مهدی کروبی و محسن رضایی + فایل تصویری

·                  مشروح مناظره انتخاباتی محمود احمدی نژاد و میر حسین موسوی + فایل تصویری

 

ابزار

·                                 ارسال برای دوستان

·                                 نسخه قابل چاپ

·                                 ارسال نظرات